Dale of Norway

Vintage-feber for Dale of Norway

Oslo, Norge – Dale of Norway, en internasjonalt anerkjent merkevare synonymt med norsk strikketradisjon, kunngjør åpningen av sin første Vintage Pop-up butikk, i samarbeid med second-hand aktøren Cirkulær. Begivenheten vil finne sted fra 5. til 7. september i Cirkulærs lokaler i Hegdehausveien i Oslo, og vil by på sjeldne vintage skatter fra Dale of Norways historie. "For oss er det veldig spennende å være med når Dale of Norway utforsker nye forretningsmodeller. Vi har veldig tro på potensialet som ligger i re-commerce for merkevarer som Dale.», sier Einar Michaelsen, gründer av Cirkulær.

For første gang vil folk ha muligheten til å utforske og kjøpe håndplukkede, historiske Dale-plagg samlet under ett og samme tak. Denne lanseringen er ikke bare en feiring av Dale of Norways rike arv, men også en bevisstgjøring rundt kvaliteten og holdbarheten i klærne.

Vintage-prosjektet lanseres i samarbeid med Ada Martini Strøm, moteprofilen som er kjent for sitt engasjement innen ansvarlig mote. «Å bringe disse vintageskattene tilbake i lyset styrker Dale of Norways forpliktelse til å produsere plagg som skal gå i generasjoner, og viser at god design tåler tidens tann,» sier Strøm.

Initiativet ble sparket i gang etter at Dale of Norway oppfordret lokalsamfunnet til å selge tilbake gamle Dale-gensere. Responsen var overveldende, og flere hundre gensere kom inn, noen opptil 50 år gamle. "Vi har mottatt fantastiske eksempler på norsk håndverk, som fortjener å bli verdsatt og båret av nye generasjoner," sier Christine Madsen, Markedsdirektør i Dale of Norway.

Denne pop-up butikken er også en del av et større prosjekt for å vurdere potensialet innen re-commerce for selskapet. «Dale of Norway er en av få i bransjen som fortsatt har produksjon i Norge og det å vurdere nye, fremtidige forretningsmodeller er veldig viktig. Vårt mål er å sikre at våre plagg ikke bare varer i generasjoner, men også at de blir verdsatt og blir brukt igjen,» legger Madsen til.

Interesse fra både inn- og utland har allerede begynt å melde seg, med flere internasjonale henvendelser via sosiale medier fra personer som vurderer å reise til Oslo for å få med seg lanseringen.

Dale of Norway inviterer alle som er opptatt av vintage og strikkegensere til å ta turen innom i Cirkulær denne uken, og ta del i feiringen av norsk motehistorie. Dale of Norway Pop-up shop åpner dørene torsdag 5.september kl 10.00.

For ytterligere informasjon:
Christine Madsen, Markedsdirektør Dale of Norway, tlf. +47 934 95 291 christine@dale.no

Om Dale of Norway
Dale of Norway er en unik, norsk merkevare med global distribusjon, internasjonalt anerkjent for kvalitetsprodukter i 100% ull. Dale of Norway er en av svært få tekstilbedrifter som fortsatt har produksjon i Norge. Bedriften har vært synonym med eksepsjonell kvalitet siden oppstarten i 1879. I snart sytti år har de utstyrt norske utøvere med offisielle mesterskapsplagg til OL og VM. Sammen med et kompromissløst fokus på kvalitet og komfort i hver eneste strikkemaske, har dette gjort Dale of Norway til en merkevare med internasjonal appell.

Om Cirkulær
Cirkulær er en markedsplass for kjøp og salg av second hand klær og tilbehør. Cirkulær jobber hver dag for å gjøre second-hand til ditt førstevalg, gjennom gode digitale løsninger og innbydende butikker. Butikkene til Cirkulær finner du i Hegdehaugsveien og Universitetsgata hele året, og i Lofoten om sommeren.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway