Business Wire

Detaljhandel i den «nye normalen»: Pandemien har drastisk endret markedsstrukturen og tvunget investeringer i digitalisering

Del

Pandemien har forandret detaljhandelen og akselerert digitaliseringen. I løpet av noen få måneder med å ha løsnet restriksjonene på den tradisjonelle detaljhandelen roet den akselererte veksten til e-handel seg, men ligger fortsatt på et imponerende nivå. Detaljhandel burde bevege seg fra å svare på nåværende endringer i markedet til å investere i det langsiktige med digitaliseringen av salgskanaler, inkludert utviklingen av omni-Channel plattformer. Disse er de viktigste konklusjonene fra webinaret organisert av Emarsys og Unity Group.

Etter de første ukene etter nedstenging av landet, da pandemien førte til en forandring i handlevaner, ble det en eksplosjon i netthandel industrien, mange land opplevde i inngangen av juli og August en normalisering av salgskanalen og dens andel av det totale detaljist markedet. Til tross for en nyere og mer tydelig bremsing i veksten til e-handel har dens rolle i å forandre salg og hele økonomien hatt en større rolle enn før pandemiens utbrudd. I mange land har de sett en vekst i e-handel industrien på noen måneder som vanligvis hadde tatt flere år. Under et webinar organisert av Emarsys og Unity Group, har eksperter i endringer på digital forretning og e-handel drøftet sammen om forandringene observert i markedsstrukturen har vært bærekraftige.

- Vår analyse av perioden fra 26. Juli til 8. August, dvs. 3 måneder etter de første løsningene av restriksjonene, viser tydelig at salg på nett fortsetter å øke i viktighet. I land som UK og Australia, har «year-on-year» (YOY) veksten fra inntekter fra netthandel fortsatt overskredet 100 prosent mens, i DACH regionen, inkludert Tyskland, har dynamikken stabilisert seg på 40 prosent. På den andre ekstremen er Brasil og Kina, hvor de siste 2 ukene har tydelig ført til en dobbelt sifrert nedgang i netthandel. Men likevel kan man globalt at e-handel er på «offensiven» og øker sin styrke som en stadig viktigere salgs kanal. – kommentar Árpád Deák, RVP (regional visepresident) salg og vekst for Sentral og Sør-Europa fra Emarsys.

CEE regionen på etterbrenneren

Pandemien økte antall kjøp på nett for tradisjonelle detaljist kjeder, men ikke minst også for butikkene selv, den økte også «Average Order Value» (AOV) for handlekurver.

I forstanden av «ren» e-handel, har Tsjekkia (+54%) og mer utviklet land som Estland (over 47%) og Spania (ca. +47%) var i ledelsen i uken (fra 27.juli) som ble analysert av Emarsys. I samsvar med netthandel, kan man se veldig tydelige fordeler i CEE regionen. I de 5 landene med størst økning i AOV, er 4 fra Europa, med Romania på toppen.

Landskapet etter viruset først traff- hva vil fremtiden bringe for detaljhandel?

Årets endring i forbruker vaner har likheter med situasjonen i 2003, mer spesifikt SARS utbruddet i Kina, hvor handlesvanene til landets beboere endre seg totalt. De var redde for å gå ut så alt de gjorde var å handle på nett, noe som drev det lokale e-handel markedet. Selv om krisen ikke varte så lenge, så omfavnet mange forbrukere denne formen for handel, noe som banet vei for utviklingen for globale aktører som Alibaba og andre asiatiske digitale giganter.

- Covid har satt sine spor på både tradisjonell og e-handel forretninger. Den har vist at tradisjonelle butikker ikke vil forsvinne fordi folk vil ha et valg, men de vil måtte trenge å introdusere flere og flere digitale løsninger for å berike og støtte handelsopplevelsen. For sikkerhetens skyld vil forbrukere foretrekke mindre og mer lokale butikker. Store kjøpesentre taper på nettet på flere områder – sikkerhet, komfort og på et større spekter av produkter. For e-handel, har pandemien uten tvil vært et vendepunkt. I min mening, vi beveger oss raskere og raskere mot en modell der internett vil bli hovedsalgskanalen og tradisjonelle salg vil bli en komplementær kanal. Utviklingen av nettsalg oversettes automatisk til en økning i popularitet for tjenester som «Click & Collect», Pick-ups og hentestasjoner. Men, mens den førstnevnte er en midlertid trend, vil sistnevnte være med oss i mange år fremover – legger Dominik Janes fra Unity Group til.

2020 er en eksplosjon for e-handel. I følge Emarsys og Unity Group eksperter, vil neste år bare bli bedre og videre vekst for denne salgskanalen er forventet. For detaljhandel, vil en nøkkelfaktor være deres holdning mot denne nåværende situasjonen, samt spådde trender. Pandemien har «introdusert» en ny målgruppe, de over 60 år, til å måtte handle på nett, og på samme tid har økt populariteten til netthandel innenfor flere produkt kategorier. Sistnevnte inkluderer både mat og FMCG (raskt bevegelige forbruksvarer) kjøp. Disse endringene representerer en enorm mulighet, men bringer samtidig seriøse utfordringer for kommersielle bedrifter.

- Pandemien ga folk en impuls til å prøve netthandel, som oftest for produkter de aldri har kjøpt på nett før. Den har også vist at ikke alle butikker var forberedte for en slik drastisk økning i etterspørselen for produktene deres. Det har vært en lekse for fremtiden for detaljister til å konstant investere i «komforten» og tilgjengeligheten til netthandel, men også ta hånd om den økende utviklingen i logistikk, fordi du må være klar for å oppleve en enorm pågang av etterspørsel på hvilket som helst tidspunkt og ikke bare Black Friday – oppsummerer Dominik Janes fra Unity Group.

Om Unity Group:

Siden 1997, har Unity Group gjennomført løsninger for den digitale transformasjonen til bedrifter, spesifikt innen salg. 23 år med erfaring og over 500 suksessfulle prosjekter verden rundt har tillatt oss å effektivt samarbeide med både medium-store og store bedrifter for hvilke vi tilbyr omfattende støtte til. Fra våre kontorer i Wroclaw, Krakow, Zurich og New York, tilbyr vi løsninger i fire nøkkel områder:

KUNDER – Plattformer, portaler og automasjon for effektiv kunde engasjement og forbedret kunde opplevelse (B2C/B2B e-handel, mobile løsninger, portaler og digitale opplevelses plattformer)

DRIFT – fra produkt informasjon og ordreforvaltning til forsyningskjeden, essensielle systemer for daglig operasjon av bedrifter (Produkt informasjon styring eller PIM, ordreforvaltning, master data ledelse, prosessautomasjon, innholdsstyring, administrative tjenester og supply-chain løsninger.)

DATA – forretningsanalyser og data administrasjonsløsninger som essensielle komponenter av enhver moderne bedrift (Data konsultasjon, data teknikk, data analyse og maskinlærings løsninger.)

KJERNE – strukturelle systemer som driver informativ teknologi (systemintegrasjon, Sky - infrastruktur, DevOps)

Unity Group er et tverrfaglig team av eksperter, men vår effektivitet er bevist av våres kunder, fremfor alt annet: Leroy Merlin, Tesco, Carrefour, Nestle, Auchan, McDonalds, SIG, Santander Bank, ING, Swiss Re, Credit Agricole, Deutsche Bank, Allianz, Volkswagen Group, Hyundai, PSA Peugeut Citroen, General Motors, OnniBus, GATX, GLS, Tagesspiegel, Saatchi & Saatchi, HP, PPG, LPP eller RTV Euro AGD.

UnityGroup #Since1997

OM Emarsys:

Emarsys styrker digitale markedsføringsledere og forretningseiere med den eneste Omni-Channel kundeengasjement plattformen bygd for å akselerere forretningsutfall. Ved å raskt tilpasse de ønskede forretningsresultatene med bevist Omni-Channel kundeengasjerende strategier- crowdsourced fra ledende merkevarer på tvers av industri- vår plattform tillater deg å akselerere tid til verdi, levere overlegne 1-til-1 opplevelser og produsere målbare resultater... raskt.

Denne industri-spesifikke, utfall-drevne tilnærmingen kombinert med vår kunde-sentrerte personalisering, handlingsbare AI og en full integrert kunde data plattform (CDP) – gjør Emarsys plattformen et foretrukket velg for mer enn 2500 bedrifter verden rundt. Bli med tusenvis av ledende merkevarer som stoler på Emarsys til å levere forutsigbare, lønnsomme utfall som deres forretninger krever og høyt personaliserte Omni-Channel opplevelser som deres kunder fortjener.

Contact information

Marta Jankiewcz, Markedsdirektør
M: +48 601 942 075 | +48 71 358 41 00
marta.jankiewicz@unitygroup.com | www.unitygroup.com

Om Business Wire

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.co.uk

(c) 2018 Business Wire, Inc., All rights reserved.

Business Wire, a Berkshire Hathaway company, is the global leader in multiplatform press release distribution.

Følg saker fra Business Wire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Business Wire

International AI Art Competition Enters Final Round30.9.2020 18:16:00 CESTPress release

Ten finalists have been announced for AI Artathon, the first ever international AI Art competition held in Saudi Arabia. The finalists were revealed during a livestream event to showcase artworks created by the competitors using artificial intelligence tools and techniques. The three winning teams will be announced at the Global AI Summit on 22nd October, where they will share a prize of US$133,000. The AI Artathon is an initiative of the Global AI Summit, to highlight the creative potential of humans and machines working together to create innovative artworks. Twenty teams made up of artists, graphic designers, AI experts and programmers, competed in this stage of the competition, after qualifying during a hackathon held in Riyadh in January. Over 2,000 people from over 50 countries applied to participate in the hackathon, with 300 selected for the three-day event, where teams were formed to develop initial AI art concepts. Twenty teams were selected to take part in a bootcamp, where

VALBIOTIS Publishes Its 2020 Half-Year Results and Provides an Update on Its Global Strategic Partnership with Nestlé Health Science, its strong Financial Visibility and the Promising Advances in Its Pipeline30.9.2020 17:40:00 CESTPress release

Regulatory News: VALBIOTIS (Paris:ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / eligible for the PEA/SME), a Research & Development company committed to scientific innovation for preventing and combating metabolic diseases, announces its results for the first half of 2020 and provides an update on developments since the beginning of the year. Sébastien PELTIER, CEO of VALBIOTIS, commented: "Events in the first half of 2020 have transformed our outlook and helped further boost our international recognition. With the signature of the development and marketing partnership for TOTUM-63 and the launch of the final clinical phase for this Nutrition Healthcare product, entirely financed by Nestlé Health Science, we have demonstrated the soundness of our development model. We are now moving confidently towards marketing and claim submission for TOTUM-63 and, thanks to a solid financial position, we are also working to apply this same model to the rest of our Nutrition Healthcare portfolio. At the head of the

Bittrex Global to Operate Cryptocurrency Exchange From Bermuda30.9.2020 17:16:00 CESTPress release

Bittrex Global (Bermuda) Ltd. received a full Class F Digital Assets Business Act license to operate its acclaimed cryptocurrency exchange under the supervision of the Bermuda Monetary Authority (BMA). The Bermuda-based entity will provide Bittrex Global with an additional important gateway for global accounts. From its Bermuda hub, Bittrex Global (Bermuda) will offer additional digital asset services over time subject to further approval by the BMA, such as futures. “The entire crypto industry is about looking forward,” said Bittrex Global’s CEO Tom Albright. “Working with the Bermuda Government and the BMA to be part of another regulatory community that keeps innovating is extremely exciting and is an important step in increasing crypto’s penetration at all levels of the financial industry.” Bermuda Premier David Burt added “attracting Bittrex Global to Bermuda is a significant achievement. As one of the leading global exchanges, Bittrex Global’s choice of Bermuda for expanding their

GA Telesis Plans to Deliver Renewed Confidence in Air Travel Through its New Global Distribution Agreement with Honeywell for a State-of-the-Art UV Cabin Cleaning System30.9.2020 16:50:00 CESTPress release

In an effort to help restore confidence to the flying public, GA Telesis, LLC, has teamed with Honeywell and entered into a distribution agreement to act as a global distributor for their UV Aircraft Cabin Cleaning system. This partnership is another step in the development of GA Telesis’Tarmac Solutions Group's ability to offer a fully comprehensive Specialized Tooling and Ground Support Equipment solution for airlines around the world. This cabin system utilizes Ultraviolet (UV) light to quickly traverse an aircraft cabin, galleys & lavatories in less than ten minutes. In addition to measures already being taken by airlines in flight like the use of cabin air exchange and HEPA filters, this new system, when properly applied, reduces certain viruses and bacteria on airplane cabin surfaces and can assist in creating a cleaner environment for passengers and crew after the airplane lands and before each flight. The UV cabin cleaning system is intended to help instill confidence to busine

Velodyne Lidar Announces Inaugural Trading on Nasdaq Global Select Market30.9.2020 15:31:00 CESTPress release

Velodyne Lidar, Inc. (Nasdaq: VLDR, VLDRW) today announced shares of its common stock and warrants have begun trading on The Nasdaq Global Select Market under the ticker symbols “VLDR” (common stock) and “VLDRW” (warrants). This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200930005166/en/ Velodyne Lidar is the first public pure-play lidar company and is known worldwide for its broad portfolio of breakthrough lidar technologies, including revolutionary sensor and software solutions. (Photo: Velodyne Lidar, Inc.) Velodyne is the first public pure-play lidar company and is known worldwide for its broad portfolio of breakthrough lidar technologies, including revolutionary sensor and software solutions. These innovative technologies deliver performance, quality and flexibility to meet the needs of a wide range of industries such as autonomous vehicles and growing new markets. Currently, Velodyne serves the automotive industry with

97% of PeopleSoft Licensees Believe Current Releases Meet Their Needs30.9.2020 15:00:00 CESTPress release

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), a global provider of business software products and services, the leading third-party support provider for Oracle and SAP software products and a Salesforce partner, today revealed significant findings from its recent survey of Oracle PeopleSoft licensees, which was conducted to better understand licensees’ software product and release roadmap strategies, current challenges and application support and operating plans. The survey highlights that an overwhelming 97% of respondents believe their current PeopleSoft releases meet all or most of their business needs. Further, many licensees are taking steps to maximize the value and extend the lifespan of their robust and mature current releases, including moving their PeopleSoft software to a cloud hosting platform, utilizing Application Management Services and switching their annual support to third-party support providers like Rimini Street. This press release features multimedia. View the full release