Det skal bli lettare å snu i tre tunnelar i Sogn og Fjordane
Dei to fyrstnemnde tunnelane ligg på riksveg 5, den siste på riksveg 13 Vikafjellet.
Alt i gong i Naustdalstunnelen
I Naustdalstunnelen er me alt i gong, og startar jobben denne veka.
I den 5970 meter lange tunnelen mellom Førde og Florø skal det sprengjast to nye snunisjar.
Den eine skal liggja om lag 500 meter frå Naustdal-sida, den andre om lag 600 meter inn frå Florø-sida.
Dette skal gjerast i Fjærlandstunnelen
Fjærlandstunnelen er 6397 meter og ligg på grensa mellom kommunane Sogndal og Sunnfjord.
Ein eksisterande nisje i sørenden av tunnelen (mot Bøyadalen) skal forlengjast med 30 meter for å gje plass til nytt teknisk bygg.
Dette skal gjerast i Storehaugtunnelen
Den 1044 meter lange Storehaugtunnelen ligg på riksveg 13 Vikafjellet rett sør for Sognefjorden.
Her skal det sprengjast ein ny nisje rett innanfor kuldeporten, også her for å setja opp nytt teknisk bygg.
– Vi bygger snunisjane fire meter breie med lik sikt i begge retningar. Dermed får vi ei totallengde på nisjane på 110 meter. Nisjane er 40 meter lange og havarilomma er 30 meter, seier prosjektleiar Sveinung Hovland i Statens vegvesen.
Kvifor snunisjar?
Kravet er alle tunnelar over fire kilometer skal ha snunisjar.
Ofte er desse plasserte langt inne i tunnelane, noko som gjer dei mindre attraktive å snu i for brøytebilane. Difor vert nisjane i dette prosjektet bygd nærare utgangane.
Delvis lange stengingar
Sprengningsarbeidet i samband med å opparbeida nisjane vil finna stad om natta, når trafikken er lågast.
– Entreprenør treng 2x3 timar lange stengningar får å kunna sprengja og sikra vegen før opning om morgonen. Når vi er ferdige med fyrste nisja så vil det bli litt arbeid på dagtid med kompletteringsarbeid, vass/frostsikring asfalt og så vidare.
Statens vegvesen håpar å vera ferdige med arbeidet til jul.
– Så vi må be om litt tolmod frå bilistane si side. Ved sprengning og sprøytebetongarbeid må vi ha lange stengningar, avsluttar Hovland.
Desse leverte tilbod på oppdraget
Sunnmørs-firmaet Aurstad Tunnel AS har fått oppdraget, etter å ha levert det lågaste av fire tilbod:
| Tilbydar: | Tilbodssum: |
| Aurstad Tunnel AS | 35.526.227 |
| Hæhre Entreprenør AS | 35.992.055 |
| BMO Tunnelsikring AS | 43.587.800 |
| Magne Hafstad AS | 52.113.963 |
Nøkkelord
Kontakter
Sveinung HovlandProsjektleiar, tunnelStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:97517080sveinung.hovland@vegvesen.noBilder
Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen
Flyplasskrysset er utlyst23.12.2025 13:56:14 CET | Pressemelding
Vegvesenet har åpnet anbudskonkurransen for nytt trafikksikkert og effektivt kryss på E10 ved Harstad/Narvik lufthavn Evenes.
Julaften: Glatte veier i nord – kjør forsiktig!23.12.2025 13:10:09 CET | Pressemelding
Det er meldt mildvær, mye regn og glatte veier i deler av Nordland, Troms og Finnmark julaften og 1. juledag. Regnet kan fryse på bakken og gi svært glatte veier disse juledagene.
E39 ved Kongeparken i Rogaland er åpen igjen20.12.2025 11:16:16 CET | Pressemelding
I dag kl. 11.00 åpnet E39 ved Kongeparken i Rogaland igjen etter å ha vært stengt siden torsdag kveld på grunn av fare for jordskred.
E39 ved Kongeparken fortsatt stengt19.12.2025 13:47:18 CET | Pressemelding
Ny vurdering lørdag formiddag.
Slik sikrar Statens vegvesen skredutsette rv. 13 i Ryfylke19.12.2025 11:05:12 CET | Pressemelding
Det er mykje fjell langs rv. 13 i Ryfylke. Skredsikring er ein viktig del av Statens vegvesen sitt samfunnsoppdrag i dette området.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
