dePresno tar deg med til Tokyo
dePresnos rastløse reisehjerte ønsker seg tilbake til Japan, til annerledeshet og utenforskap som skapte en uventet frihet og nærhet.
Det å så til de grader skille seg ut fra mengden – og når man er rødhåret Bergenser er det strengt tatt ikke en helt ny opplevelse – og ikke evne verken å forstå eller gjøre seg forstått på et helt basisnivå var en ny følelse.
Og den inspirerte til refleksjon og en tilstedeværelse som gjorde at han rett og slett glemte seg selv litt. Mistet selvbevisstheten. Bare var.
24 år gamle Bjarte dePresno Borthen er kjent for unik dybde i både stemme og arbeid.
Siden debuten for fire år siden har han etablert seg som en artist og låtskriver som kombinerer anerkjennelse og underholdning, med en karismatisk scenepersonlighet, kjapp replikk og mye humor.
Talentet, selvtilliten og en ektefølt undring over både mennesker, følelser, handlinger og steder gjør at han, som både person og artist, klarer å balansere mellom å være deltager og observatør.
En som skaper og – som vi så i NRK-satsningen De Neste – en som kan tolke det andre har skapt på en måte som får garvede artister og låtskrivere til å felle tårer.
Oppveksten i en familie utenom det vanlige har gjort ham usedvanlig åpen, aksepterende og nysgjerrig.
Noe som garantert hjalp ham på reisen i et land som er så fremmed som Japan.
Et besøk som distraherte ham så mye at han glemte å kjøpe med seg julegaver til familien.
Heldigvis kan alle nyte suveniren «Tokyo», en låt inspirert av byen og følelsen.
Og den tryggeste måten å reise på, akkurat nå.
«Tokyo» er ute fredag 16. april.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth RiksenHead of PR Strategy
Tel:92012160elisabeth.riksen@sonymusic.comBilder
Lenker
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Maria Mena prøver igjen, i morgen24.4.2023 07:21:00 CEST | Pressemelding
Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
Foo Fighters er tilbake med nytt album19.4.2023 16:30:00 CEST | Pressemelding
Etter et år med enorme tap, selvransakelse og bittersøte minner, er Foo Fighters tilbake med albumet But Here We Are, ute 2. juni via Roswell Records/RCA Records. Første singelen «Rescued» er tilgjengelig i dag.
Siste kveld med Sandra og Stian!19.4.2023 07:09:00 CEST | Pressemelding
Sandra Lyng har fått med seg Staysman som feature på «Siste kveld»; låta 15-år gamle Sandra hadde danset til etter å ha sneket seg ut av vinduet og haiket til fest i en Volvo 240. Tilgjengelig fra 21. april.
Livsbejaende jubelpop fra Ida Jenshus18.4.2023 07:02:00 CEST | Pressemelding
Ida Jenshus er endelig tilbake i sin musikalske hverdag når hun slipper den oppløftende singelen "Only Kindness Matters" fredag 21. april
Peder Elias vinner Spellemann for Årets Internasjonale Suksess16.4.2023 09:30:00 CEST | Pressemelding
26 år gamle Peder Elias Eriksrud Kjørholt fra Trondheim vant i går Spellemannprisen for Årets Internasjonale Suksess basert på et gjennombrudd som hittil har resultert i over en halv milliard streams; priser, troféer, utsolgte konserter, singler og album på hitlistene i Sør-Korea og andre deler av Asia.