dePresno tar deg med til Tokyo

dePresno har tilbrakt noen uker i "skjermen" på NRK, men nå går ferden videre på egne ben. Bli med til Tokyo fredag 16. april.
Artwork Tokyo

dePresnos rastløse reisehjerte ønsker seg tilbake til Japan, til annerledeshet og utenforskap som skapte en uventet frihet og nærhet.
Det å så til de grader skille seg ut fra mengden – og når man er rødhåret Bergenser er det strengt tatt ikke en helt ny opplevelse – og ikke evne verken å forstå eller gjøre seg forstått på et helt basisnivå var en ny følelse.
Og den inspirerte til refleksjon og en tilstedeværelse som gjorde at han rett og slett glemte seg selv litt. Mistet selvbevisstheten. Bare var.

24 år gamle Bjarte dePresno Borthen er kjent for unik dybde i både stemme og arbeid.
Siden debuten for fire år siden har han etablert seg som en artist og låtskriver som kombinerer anerkjennelse og underholdning, med en karismatisk scenepersonlighet, kjapp replikk og mye humor.
Talentet, selvtilliten og en ektefølt undring over både mennesker, følelser, handlinger og steder gjør at han, som både person og artist, klarer å balansere mellom å være deltager og observatør.
En som skaper og – som vi så i NRK-satsningen De Neste – en som kan tolke det andre har skapt på en måte som får garvede artister og låtskrivere til å felle tårer.
Oppveksten i en familie utenom det vanlige har gjort ham usedvanlig åpen, aksepterende og nysgjerrig.
Noe som garantert hjalp ham på reisen i et land som er så fremmed som Japan.
Et besøk som distraherte ham så mye at han glemte å kjøpe med seg julegaver til familien.
Heldigvis kan alle nyte suveniren «Tokyo», en låt inspirert av byen og følelsen.
Og den tryggeste måten å reise på, akkurat nå.
«Tokyo» er ute fredag 16. april.

Artwork Tokyo
dePresno (c) Ida Bjorvik

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.