Coca-Cola European Partners Norge

Den beste noensinne?

Del

Nå smaker den annerledes: Coca-Cola uten sukker har fått ny smak, og – sammen med originale Coca-Cola og Coca-Cola light – ny design. Selskapet benytter anledningen til å spørre folk om dette er den beste Coca-Cola noensinne.

Coca-Cola uten sukker kommer nå i ny design, og med en ny smak. Begge deler gjør at Coca-Cola uten sukker blir enda likere den originale Coca-Cola – både i smak og utseende. Den er selvfølgelig fremdeles uten kalorier og sukker.

– Vi jobber stadig for å øke salget av våre sukkerfrie varianter. Etter at vi endret oppskriften på daværende Coca-Cola zero sugar for noen år tilbake, for å gjøre smaken enda likere originalen, fortsatte vår sukkerfrie variant å vokse. Vi har derfor jobbet med å utvikle denne videre, og er glade for å introdusere en ny smak vi tror mange vil like – enten de i dag drikker Coca-Cola uten sukker, eller den originale, sukkerholdige varianten, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.

– Dette er et av mange tiltak vi gjennomfører for å redusere mengden sukker på tvers av våre drikker. Vi har jobbet i flere år med å reformulere og innovere slik at folk skal kunne velge stadig flere varianter med lite eller uten sukker. Vi har også introdusert mindre størrelser, tydelig merking og økt markedsføring av våre varianter med lite eller uten sukker, fortsetter Tonje Haugen.

Ny også utenpå

For første gang kommer nå Coca-Cola, Coca-Cola Uten Sukker og Coca-Cola light med et helhetlig, felles merkevaredesign. Det nye designet fremstår renere og uten forstyrrende elementer. Slik oppfattes nå de ulike variantene – enten de er med eller uten sukker – i større grad som samme merkevare.

– Man vil kunne skille Coca-Cola uten sukker fra den sukkerholdige – som begge kommer i rød emballasje – ved at Coca-Cola uten sukker har sort logo, og den sukkerholdige har hvit logo. Coca-Cola light er en selvsagt del av den nye designfamilien, med sin signaturbakgrunn i sølv, og rød logo, forklarer markedssjef Tonje Haugen.

«Best Coke ever?»

Coca-Cola inviterer nå publikum til å prøve den nye smaken. Gjennom en global kampanje som gjennomføres også her i Norge stilles spørsmålet: Er den nye Coca-Cola uten sukker faktisk «Best Coke Ever»? Folk oppfordres til å smake, og gjøre seg opp sin egen mening. Ønsket om debatt vil kommuniseres både på TV, nett, utendørs boards og i sosiale medier.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Hynne, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola European Partners Norge
E-post: phynne@ccep.com  
Mobil: 95 13 63 22
Presserom med bilder og relaterte dokumenter: https://www.ntbinfo.no/presserom/coca-cola

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans25.2.2021 09:42:25 CET | Pressemelding

Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom