Den beste noensinne?
Coca-Cola uten sukker kommer nå i ny design, og med en ny smak. Begge deler gjør at Coca-Cola uten sukker blir enda likere den originale Coca-Cola – både i smak og utseende. Den er selvfølgelig fremdeles uten kalorier og sukker.
– Vi jobber stadig for å øke salget av våre sukkerfrie varianter. Etter at vi endret oppskriften på daværende Coca-Cola zero sugar for noen år tilbake, for å gjøre smaken enda likere originalen, fortsatte vår sukkerfrie variant å vokse. Vi har derfor jobbet med å utvikle denne videre, og er glade for å introdusere en ny smak vi tror mange vil like – enten de i dag drikker Coca-Cola uten sukker, eller den originale, sukkerholdige varianten, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
– Dette er et av mange tiltak vi gjennomfører for å redusere mengden sukker på tvers av våre drikker. Vi har jobbet i flere år med å reformulere og innovere slik at folk skal kunne velge stadig flere varianter med lite eller uten sukker. Vi har også introdusert mindre størrelser, tydelig merking og økt markedsføring av våre varianter med lite eller uten sukker, fortsetter Tonje Haugen.
Ny også utenpå
For første gang kommer nå Coca-Cola, Coca-Cola Uten Sukker og Coca-Cola light med et helhetlig, felles merkevaredesign. Det nye designet fremstår renere og uten forstyrrende elementer. Slik oppfattes nå de ulike variantene – enten de er med eller uten sukker – i større grad som samme merkevare.
– Man vil kunne skille Coca-Cola uten sukker fra den sukkerholdige – som begge kommer i rød emballasje – ved at Coca-Cola uten sukker har sort logo, og den sukkerholdige har hvit logo. Coca-Cola light er en selvsagt del av den nye designfamilien, med sin signaturbakgrunn i sølv, og rød logo, forklarer markedssjef Tonje Haugen.
«Best Coke ever?»
Coca-Cola inviterer nå publikum til å prøve den nye smaken. Gjennom en global kampanje som gjennomføres også her i Norge stilles spørsmålet: Er den nye Coca-Cola uten sukker faktisk «Best Coke Ever»? Folk oppfordres til å smake, og gjøre seg opp sin egen mening. Ønsket om debatt vil kommuniseres både på TV, nett, utendørs boards og i sosiale medier.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Hynne, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola European Partners Norge
E-post: phynne@ccep.com
Mobil: 95 13 63 22
Presserom med bilder og relaterte dokumenter: https://www.ntbinfo.no/presserom/coca-cola
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@ccep.comSusanne KlevarKommunikasjonssjef
Tel:94167577sklevar@ccep.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom