Computas har oppnådd spesialisering i maskinlæring som Google Cloud Partner

Som et av de første selskapene i Norden har Computas oppnådd spesialisering innen maskinlæring som Google Cloud Partner, og styrker med dette sin posisjon som en av Nordens fremste ekspertmiljø på Google Cloud Platform.

Få selskap i Europa har tidligere oppnådd denne spesialiseringen.

– Spesialiseringen er et viktig signal å sende til markedet om at vår ekspertise på skyteknologi, maskinlæring og stordata er helt i front, sier administrerende direktør i Computas, Trond Eilertsen.

Fra tidligere har Computas spesialisering på applikasjonsutvikling på Google Cloud Platform. Google sier følgende om partnere som oppnår spesialiseringen innen maskinlæring:

– Partnere som oppnår denne spesialiseringen, har dokumentert erfaring med dataanalyse, prediksjonsanalyse, modelltrening og -evaluering, og Googles Machine Learning APIer.

Kunstig intelligens siden 1985

Computas har siden sin oppstart i 1985 jobbet med kunstig intelligens og ekspertsystemer. Eilertsen legger ikke skjul på at det er en spennende tid der selskapets kompetanse og erfaring har fått fornyet aktualitet i kombinasjon med nye innovative teknologier.

– Etterspørselen etter ekspertise på skyteknologi og utvikling av skreddersydde løsninger som tar i bruk kunstig intelligens og automatisering, er stor og økende. Nå fortsetter vi satsningen på dette, sier Eilertsen og røper at selskapet planlegger å ansette 60 teknologer i 2020.

Computas-sjefen understreker at selskapet også satser videre på andre skyplattformer, som Microsoft Azure, hvor de er Microsoft Gold Partner.

Computas er en norsk leverandør av IT-løsninger og rådgivningstjenester innen teknologisk innovasjon. Selskapet leverer verdiskapende og samfunnsnyttige løsninger til både offentlig og privat sektor, og har særlig spisskompetanse innenfor offentlig forvaltning, justis, tilsyn, helse, logistikk, olje og gass. Computas jobber med alt fra apper som redder liv og prisvinnende saksbehandlingsløsninger, til dataanalyse, kunstig intelligens og omfattende, skybaserte innovasjonsprosjekter. Selskapet er Google Cloud Premier Partner med Europas største Google Cloud-sertifiserte miljø, Atlassian Gold Partner og Microsoft Gold Partner.

Følg saker fra Computas

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Computas på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Computas