Coca-Cola: Vil feire hverdagsmagien
For første gang siden 2016 lanserer nå Coca-Cola en ny merkevareplattform – Real Magic. Navnet signaliserer at de vil feire det de kaller «the real magic of humanity»; altså det spesielle som bor i oss mennesker. Den nye plattformen lanseres globalt, sammen med en ny visuell identitet der også den ikoniske logoen er endret for å minne om en klem.
Et budskap for en splittet verden
Coca-Cola sin nye merkevareplattform, Real Magic, tar utgangspunkt i det som alltid har vært merkevarens grunnleggende løfte: Å forene og glede folk hver dag. Real Magic bygger videre på dette med erfaringer fra de siste 18 månedene, og med hvordan selskapet opplever dagens verden. Det vil si hvordan det oppstår hverdagsmagi når mennesker søker sammen på uventede måter, som gjør normale øyeblikk ekstraordinære. Men også hvordan folk møter utfordringer når de søker harmoni og fellesskap i en verden som kan oppleves både virtuell og splittet.
– Verden er full av motsetninger, og det hører vi mye om. Gjennom vår nye merkevareplattform “Real Magic” tar vi imidlertid til orde for at disse bør feires; de gjør verden til et mer interessant sted med spesielle mennesker, muligheter og øyeblikk, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Hun legger til at dette er en filosofi selskapet vil bygge merkevaren videre på i lang tid fremover, på tvers av Coca-Cola porteføljen.
To nordmenn i global kampanjefilm
Introduksjonen av «Real Magic»-plattformen markeres med den nye kampanjen «One Coke Away From Each Other», der en episk film understreker budskapet om samhold på tvers av en splittet verden.
– Navnet på denne kampanjen, “One Coke Away From Each Other”, blir en metafor på det som er helt grunnleggende for vår merkevare; troen på at det som forener oss er sterkere enn det som skiller oss, også i den verden vi lever i nå. For å kommunisere dette tar filmen utgangspunkt i et gaming-univers. Filmen blander en reell og virtuell verden, og spør om en Coca-Cola – for oss et symbold på fellesskap – kan bringe sammen to separate univers, for å skape ordentlig hverdagsmagi, sier Haugen, og fortsetter:
– Gaming har blitt en aktivitet som engasjerer et bredt spekter av befolkningen over hele verden, derfor ble dette et naturlig univers å ta utgangspunkt i for å skape relevans. Vi kommer med et budskap vi tror vil skape positive reaksjoner. I spillverdenen handler det meste om å kjempe mot hverandre. Vi peker på at det som forener oss og bringer oss sammen, er mye større enn det som skiller oss. Som en global merkevare er dette en unik mulighet vi vil bruke. Og for oss i Norge er det selvfølgelig morsomt å se at to av tre kjente ansikter i filmen er norske: Alan Walker og Average Jonas, avslutter Tonje Haugen i Coca-Cola.
Ny tolkning av den ikoniske Coca-Cola logoen
Når den nye merkevareplattformen «Real Magic» nå lanseres globalt, gjøres det sammen med introduksjonen av en ny visuell identitet for Coca-Cola. Som del av denne har ulike partnere jobbet sammen for å lage ny logo, basert på en tolkning av hvordan den ikoniske logoen nærmest omfavner Coca-Cola-flasker og -bokser. De har jobbet videre med dette for å skape en «Hug»-logo, som minner om en omfavnelse, og blir en signatur for selskapets kommunikasjon fremover.
- Coca-Cola har samarbeidet med reklamebyrået BETC om “One Coke Away From Each Other”-kampanjen, filmregissøren Daniel Wolfe, og produksjonspartner Mathematic.
- Partnerne Coca-Cola har samarbeidet med om ”Hug”-logoen er Wieden+Kennedy London, KnownUnknown og Kenyon Weston.
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom