Coca-Cola på utstilling i Oslo
Paradox Museum i Oslo er et «edutainment»-senter, der de besøkende får opplevelser basert på lærerik underholdning. Senteret inneholder over 70 paradoksbaserte utstillinger, som beskrives som tankevekkende og spektakulære, og er del av et internasjonalt konsept – det første av sitt slag i verden.
På lørdag åpnet en utstilling på Paradox Museum med en uventet aktør, Coca-Cola, som gjenstand for oppmerksomheten.
– Et av våre slagord er «Think again», og vårt mål med denne utstillingen er som alltid å forbløffe og skape gode opplevelser. Vi håper de besøkende vil oppleve det som overraskende å møte en merkevare «alle» har et forhold til på en helt ny måte her hos oss. De som kommer innom skal få et tankevekkende og morsomt frikvarter, sier Knut Harald Holst-Hansen, daglig leder for Paradox Museum i Oslo.
Han legger til at krysspunktet mellom lærerik underholdning og sukkerfri drikke kan skape nye tanker og erfaringer:
– Coca-Cola er et merkevareikon fra hverdagen med stor stopp-effekt, og å møte det vante på en uventet måte kan gi rom for nye opplevelser, sier Holst-Hansen.
– Dette er første gang nordmenn møter Coca-Cola gjennom en utstilling som spiller på opplevelser, smak og kunst. Den inneholder blant annet en spiral av Coca-Cola uten sukker og et skyggerom. Opplevelsene skjer i samspill med smak – de besøkende får smaksprøver, og i tråd med tema for utstillingen, #NoWords, oppfordres de til å bruke kreativiteten for å beskrive smaken uten ord på sosiale medier, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Som en merkevare «alle» har et forhold til har Coca-Cola blitt et popkulturelt ikon. Vi synes det er spennende at en utstilling som dette gir folk nye opplevelser, og utfordrer deres sanser og kreativitet i samspill med smaken av Coca-Cola uten sukker. Med sitt unike, opplevelsesbaserte konsept er Paradox Museum en perfekt partner for å gi folk denne opplevelsen, avslutter Haugen.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom