Coca-Cola med verdenspremiere på nytt musikkonsept i Norge
Coke Secret Sessions er et unikt, norsk konsept som Coca-Cola står bak. Konseptet går ut på at en kjent norsk artist, i dette tilfellet Alan Walker, spiller en eksklusiv intimkonsert på det som er en hemmelig location helt frem til selve arrangementet begynner. Ved å holde location hemmelig kan Coca-Cola arrangere en intim og magisk konsertopplevelse med store og kjente artister for deheldige utvalgte som har fått billett via konkurranser i sosiale medier.
– Stemningen på onsdagens konsert i et lagerlokale på Montebello i Oslo var magisk. Det var første gang Alan Walker spilte i Norge på to år, noe man merket på publikum og responsen på billettkonkurransen vi arrangerte i forkant av arrangementet. Med så god respons kan det fort dukke opp flere gode musikkopplevelser senere i år, røper Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Musikk i fokus både globalt og lokalt
Arrangementet sist uke, der Alan Walker spilte for rundt 250 heldige publikummere i et lagerlokale i Oslo, var det første av flere musikkrelaterte initiativer fra Coca-Cola i Norge. I sommer vil Coca-Cola være til stede på flere musikkfestivaler, og kanskje vil det også komme flere Coke Secret Sessions.
– Coca-Cola har lenge satset på musikk, og vi ønsker å være en gledesspreder – derfor passer det perfekt for oss å være til stede på konserter og festivaler. Dette henger også tett sammen med våre internasjonale konsept «Real Magic» og «Coke Music», der vi nylig har lansert en ny versjon av Queens legendariske «A kind of magic». Denne versjonen er laget av den britiske artisten Griff, som i Norge kanskje er mest kjent for sitt samarbeid med Sigrid, så det er en slags norsk lenke der også, avslutter Haugen.
I tillegg til Coke Secret Sessions vil Coca-Cola være til stede på disse norske festivalene i sommer og utover høsten: Neon, Kadetten, Findings, Opptur, Idyll og Kygo på Ullevål. Forbrukere kan vinne billetter til alle disse i Coca-Cola sin egen app.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom