Coca-Cola med økologisk produktserie i Norge
Coca-Cola går nye veier når de nå lanserer den økologiske merkevaren Honest i Norge. Nyhetene består av ulike varianter av iskaffe, iste og kaffebønner.

Coca-Cola kunngjorde i 2017 en ny strategi hvor målet er å bevege seg inn i nye drikkekategorier, og ikke lenger bare tilby de tradisjonelle brusmerkevarene. Det siste året har selskapet lansert flere nyheter, og nå kommer den økologiske produktserien Honest til Norge.
Gode smaker, økologisk råvarer
Honest-linjen består av både kaffe- og espressobønner og ulike varianter av iskaffe og iste. Iskaffen kommer som Mocha, Cappuccino og Latte, mens isteen kommer med smakene fersken & rosmarin og bringebær & basilikum. Felles for alle produktene er at de er økologiske, og at det er lagt ned et stort arbeid i å utvikle appellerende smaker.
– Jakten på god smak er kjernen i alt vi gjør, også når vi lanserer nye produkter i nye kategorier. Jeg tror kombinasjonen av nettopp god smak og økologiske råvarer er noe mange vil sette pris på, sier Karen Huffman som er Country Manager for Coca-Cola Norge.
– For oss er Honest et nytt skritt i retningen av å bli en totalleverandør av drikkevarer. Vi vil gi flere valgmuligheter for ulike anledninger. Slik vil stadig flere kunne finne varianter som passer deres behov og ønsker, fortsetter Karen Huffman.
Startet ved kjøkkenbordet
Den økologiske merkevaren Honest ble etablert for 20 år siden, da Seth Goldman og Barry Nalebuff – som var hverandres student og professor ved Yale – stod på kjøkkenet til Seth og samarbeidet om å brygge den perfekte isteen. Helt fra starten av var målet å lage en iste som både var økologisk og mindre søt enn det man ofte fikk servert. I 2011 ble Honest en del av Coca-Cola, og nå kommer denne økologiske produktserien altså til Norge
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola European Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge
De sparer tusenvis av tonn med plast8.3.2021 10:16:00 CET | Pressemelding
Nå begynner Coca-Cola å levere alle sine norskproduserte flasker som 100 % resirkulert plast¹. Dette reduserer forbruket av ny plast i Norge med 4 300 tonn i året. Miljøorganisasjonen Zero etterlyser tiltak fra regjeringen på området.
Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans25.2.2021 09:42:25 CET | Pressemelding
Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.
Plasser ditt fremtidsløfte på en Coca-Cola boks13.1.2021 13:16:50 CET | Pressemelding
Det nye året er i gang. Blant alle som ønsker det skal markere starten på en mer normal hverdag finner vi Coca-Cola. For å markere dette inviterer selskapet nordmenn til å plassere fremtidsløfter på sine egne Coca-Cola bokser.
Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene: Netto nullutslipp innen 20409.12.2020 10:05:18 CET | Pressemelding
(Lørenskog, 9. desember) Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene, og sier nå at selskapet vil redusere klimagassutslipp fra alle utslippskategorier i hele verdikjeden med 30 % innen 2030, sammenlignet med 2019. Målet for virksomheten er netto nullutslipp innen 2040, i tråd med 1,5-gradersmålet og Paris-avtalen.¹
Koronapause for juletraileren12.11.2020 13:39:43 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter18.9.2020 15:34:42 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 18. september) Coca-Cola lanserer denne uken to nye, sukkerfrie smaker. Fanta kommer i en variant med smak av bær, Fanta Wildberry, mens alle Urge-fans kan glede seg over nyheten Urge Smooth Mango.
Coca-Cola tar grep: Alle norske flasker skal lages av 100 % resirkulert plast¹7.9.2020 08:30:07 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 7. september) Norge er et av de første landene i verden der Coca-Cola vil gjennomføre store endringer på emballasjen: Alle flaskene skal lages av 100 % resirkulert plast¹. Vi har et ansvar for å bidra til en sirkulær økonomi, sier Barbara Tönz, Country Director for Coca-Cola Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom