Coca-Cola lanserer Coca-Cola Energy - en energidrikk med et hint av Coca-Cola smaken folk kjenner fra før

Coca-Cola Energy har et hint av den gode Coca-Cola smaken mange liker fra før, og inneholder koffein fra naturlige kilder, guaranaekstrakt og B-vitamin, samtidig som den ikke inneholder taurin. Den vil også komme i en sukkerfri variant, Coca-Cola Energy No Sugar, slik at man som forbruker kan velge et alternativ uten kalorier. Begge variantene vil komme på 250 ml bokser, og være tilgjengelige i butikker og utsalg fra første uken i mai.
– Coca-Cola Energy byr på ingredienser fra naturlige kilder, og forfriskende smak av Coca-Cola. Denne kombinasjonen var utgangspunktet for hvordan vi utviklet oppskriften. Når vi nå tilbyr folk en annerledes energidrikk, som passer spesielt til en tettpakket hverdag, er vi stolte av å gjøre dette som en del av Coca-Cola merkevaren, sier Javier Meza, Global Chief Marketing Officer for Sparkling Business.
Coca-Cola Energy har en tydelig visuell identitet som skiller den ut i mengden, og lanseres gjennom en bred markedskampanje som starter i mai. Siden den nye energidrikken er tenkt for unge voksne i alderen 18 – 35, vil den markedsføres i tråd med The Coca-Cola Company’s retningslinjer for ansvarlig markedsføring. Det medfører blant annet at den ikke samples i nærheten av skoler og aldri promoteres som noe som kan mikses med alkohol, i tråd med UNESDA-retningslinjene
The Coca-Cola Company vil introdusere Coca-Cola Energy til nye markeder verden over i løpet av 2019, med fokus på Europa i starten. Her i landet kommer Coca-Cola Energy i butikker og utsalg i løpet av mai.
En portefølje som stadig utvides
Coca-Cola er en totalleverandør av drikkevarer, og utvider sin portefølje for å tilby forbrukerne stadig flere drikkevarer å velge i. I tillegg til den nye lanseringen av Coca-Cola Energy, er andre nylige eksempler i Norge introduksjonen av den økologiske drikkevarelinjen Honest, plantebaserte AdeZ, SmartWater og nye Coca-Cola Uten Sukker med ferskensmak.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonssjef
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240
Nøkkelord
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom