Coca-Cola fortsetter sin sukkerfrie reise - Lanserer kun nyheter uten sukker
– Sammen med mat- og drikkebransjen skal vi bidra til at nordmenn får i seg mindre sukker. Vårt mål er å få flere til å velge sukkerfri drikke, og da er smaken det viktigste. Derfor lanserer vi tre nye drikker som smaker godt, samtidig som de er sukkerfrie. Vi håper det bidrar til at flere finner en favoritt uten sukker som passer for dem, sier Karen Huffman, Country Director for Coca-Cola Norge.
Nesten halvparten av all brus som selges i Norge er nå sukkerfri.
– Vårt raskest voksende produkt er sukkerfrie Coca-Cola zero sugar, og det er ingen tvil om at mange forbrukere nå tar bevisste valg foran butikkhyllen. Bransjetall fra Nielsen viser at sukkerfri brus hittil i år vokser med 6,8 %, og nå står for 48,8 % av brusvolumet her i landet, fortsetter Huffman.
Verdenspremiere på Urge uten sukker
I september blir det for første gang mulig å drikke en sukkerfri Urge – og den har Coca-Cola utviklet eksklusivt for Norge. «Urge uten sukker» er en kalorifri variant av den populære 90-tallsdrikken som har et hengivent og ungdommelig publikum her til lands.
– Urge er en morsom drikk som vokser i rekordfart, blant annet etter at det tidligere i år også ble mulig å få Urge på boks. De som drikker Urge er usedvanlig lojale, og vi har registrert det har vært etterspørsel etter en sukkerfri variant. Derfor har Coca-Cola utviklet nettopp dette, fremdeles med den gode søtsyrlige smaken – og dette skjer helt spesielt for det norske markedet. Det er ikke hverdagskost med eksklusive Norges-lanseringer, så vi ser spent frem mot mottakelsen, sier Karen Huffman.
Ta feriesmaken hjem med nye Fanta solbær zero sugar
Den andre nyheten i september er «Fanta solbær zero sugar». Smaken minner om solbærsaft, som nordmenn er godt kjent med – men med forfriskende bobler, og uten sukker.
– Vi er mange som har stått foran butikkhyllene på ferie, og sett på alle de spennende Fanta-variantene som vi ikke har her hjemme. Derfor er det morsomt å kunne lansere en ny, spennende Fanta med solbærsmak. Den nye varianten har også et nytt flaskedesign, som vi ser har gjort det knallsterkt i andre land, forteller Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola zero sugar lemon – “the perfect serve”
Sist, men ikke minst, kommer selskapet i september med en ny variant av sukkerfrie Coca-Cola zero sugar – denne gang med et hint av sitron.
– Nye «Coca-Cola zero sugar lemon» er nok et eksempel på hvordan vi jobber med å lansere knallgode, sukkerfrie alternativer. Vi ser en tydelig verdivekst hos den vanlige «Coca-Cola zero sugar», ikke minst etter at den ble relansert i januar. Og nå kommer en variant med et hint av sitron, sier Huffman.
– Smaken er basert på det vi kaller «Perfect serve» av en Coca-Cola, der sitron og isbiter er med på å bygge den perfekte smaksopplevelsen. Nå har vi gjort klar denne smaken på flaske, det er bare å tilsette isbiter – og nyte, avslutter Karen Huffman, Country Director i Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom