Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter
De siste årene har Coca-Cola utvidet sin portefølje med mange nye sukkerfrie alternativer i Norge, og det er tilfellet også med denne månedens lanseringer.
– Det er viktig for oss å gi nordmenn stadig flere sukkerfrie smaksvarianter å velge mellom, og det gjør vi også med disse to nyhetene. Folk skal kunne velge produkter som passer deres behov og situasjon, og smak er en viktig faktor for mange når de gjør sine valg, sier Pål Strutz, Marketing manager i Coca-Cola Norge.
Fanta Wildberry no sugar
Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company. Den finnes allerede i en rekke varianter her i Norge, og nå kommer den også med bærsmak: Det nye tilskuddet Fanta Wildberry No sugar kommer som 500 ml PET, inneholder fruktjuice og er å finne i norske butikker og utsalg fra uke 38.
Urge Smooth Mango
Urge har en lojal fanskare som har sørget for at Norge er det eneste landet i verden hvor
man får kjøpt Urge. Alle disse kan nå glede seg over en ny og sukkerfri smaksvariant av deres gamle favoritt: Urge Smooth Mango har en tropisk smak av mango, og kommer som 500 ml PET i norske butikker og utsalg fra uke 38.
De nye variantene produseres lokalt på Lørenskog utenfor Oslo, og vil på samme måte som de andre norskproduserte drikkene komme på flasker av 100 % resirkulert plast* i løpet av 2021.
*ikke etikett og kork
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Hynne, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola European Partners Norge AS
phynne@ccep.com
Mobiltelefon: 95 13 63 22
Frida Keane, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola AS
keane@coca-cola.com
Mobiltelefon: +46 72 1470240
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom