Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter

(Lørenskog, 18. september) Coca-Cola lanserer denne uken to nye, sukkerfrie smaker. Fanta kommer i en variant med smak av bær, Fanta Wildberry, mens alle Urge-fans kan glede seg over nyheten Urge Smooth Mango.

De siste årene har Coca-Cola utvidet sin portefølje med mange nye sukkerfrie alternativer i Norge, og det er tilfellet også med denne månedens lanseringer.

– Det er viktig for oss å gi nordmenn stadig flere sukkerfrie smaksvarianter å velge mellom, og det gjør vi også med disse to nyhetene. Folk skal kunne velge produkter som passer deres behov og situasjon, og smak er en viktig faktor for mange når de gjør sine valg, sier Pål Strutz, Marketing manager i Coca-Cola Norge.

Fanta Wildberry no sugar

Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company. Den finnes allerede i en rekke varianter her i Norge, og nå kommer den også med bærsmak: Det nye tilskuddet Fanta Wildberry No sugar kommer som 500 ml PET, inneholder fruktjuice og er å finne i norske butikker og utsalg fra uke 38.

Urge Smooth Mango

Urge har en lojal fanskare som har sørget for at Norge er det eneste landet i verden hvor

man får kjøpt Urge. Alle disse kan nå glede seg over en ny og sukkerfri smaksvariant av deres gamle favoritt: Urge Smooth Mango har en tropisk smak av mango, og kommer som 500 ml PET i norske butikker og utsalg fra uke 38.

De nye variantene produseres lokalt på Lørenskog utenfor Oslo, og vil på samme måte som de andre norskproduserte drikkene komme på flasker av 100 % resirkulert plast* i løpet av 2021.

*ikke etikett og kork

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Hynne, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola European Partners Norge AS
phynne@ccep.com