Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter

De siste årene har Coca-Cola utvidet sin portefølje med mange nye sukkerfrie alternativer i Norge, og det er tilfellet også med denne månedens lanseringer.
– Det er viktig for oss å gi nordmenn stadig flere sukkerfrie smaksvarianter å velge mellom, og det gjør vi også med disse to nyhetene. Folk skal kunne velge produkter som passer deres behov og situasjon, og smak er en viktig faktor for mange når de gjør sine valg, sier Pål Strutz, Marketing manager i Coca-Cola Norge.
Fanta Wildberry no sugar
Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company. Den finnes allerede i en rekke varianter her i Norge, og nå kommer den også med bærsmak: Det nye tilskuddet Fanta Wildberry No sugar kommer som 500 ml PET, inneholder fruktjuice og er å finne i norske butikker og utsalg fra uke 38.
Urge Smooth Mango
Urge har en lojal fanskare som har sørget for at Norge er det eneste landet i verden hvor
man får kjøpt Urge. Alle disse kan nå glede seg over en ny og sukkerfri smaksvariant av deres gamle favoritt: Urge Smooth Mango har en tropisk smak av mango, og kommer som 500 ml PET i norske butikker og utsalg fra uke 38.
De nye variantene produseres lokalt på Lørenskog utenfor Oslo, og vil på samme måte som de andre norskproduserte drikkene komme på flasker av 100 % resirkulert plast* i løpet av 2021.
*ikke etikett og kork
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Hynne, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola European Partners Norge AS
phynne@ccep.com
Mobiltelefon: 95 13 63 22
Frida Keane, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola AS
keane@coca-cola.com
Mobiltelefon: +46 72 1470240
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom