Coca-Cola er tilbake på norske skjermer
Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.
I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.
Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.
– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.
– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola AS
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240
Mette Vinther Talberg, kommunikasjonssjef, Coca-Cola European Partners Norge AS
mtalberg@ccep.com
mob: 99 69 69 82
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola European Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge
Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans25.2.2021 09:42:25 CET | Pressemelding
Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.
Plasser ditt fremtidsløfte på en Coca-Cola boks13.1.2021 13:16:50 CET | Pressemelding
Det nye året er i gang. Blant alle som ønsker det skal markere starten på en mer normal hverdag finner vi Coca-Cola. For å markere dette inviterer selskapet nordmenn til å plassere fremtidsløfter på sine egne Coca-Cola bokser.
Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene: Netto nullutslipp innen 20409.12.2020 10:05:18 CET | Pressemelding
(Lørenskog, 9. desember) Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene, og sier nå at selskapet vil redusere klimagassutslipp fra alle utslippskategorier i hele verdikjeden med 30 % innen 2030, sammenlignet med 2019. Målet for virksomheten er netto nullutslipp innen 2040, i tråd med 1,5-gradersmålet og Paris-avtalen.¹
Koronapause for juletraileren12.11.2020 13:39:43 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter18.9.2020 15:34:42 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 18. september) Coca-Cola lanserer denne uken to nye, sukkerfrie smaker. Fanta kommer i en variant med smak av bær, Fanta Wildberry, mens alle Urge-fans kan glede seg over nyheten Urge Smooth Mango.
Coca-Cola tar grep: Alle norske flasker skal lages av 100 % resirkulert plast¹7.9.2020 08:30:07 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 7. september) Norge er et av de første landene i verden der Coca-Cola vil gjennomføre store endringer på emballasjen: Alle flaskene skal lages av 100 % resirkulert plast¹. Vi har et ansvar for å bidra til en sirkulær økonomi, sier Barbara Tönz, Country Director for Coca-Cola Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom