CG Glass snart på plass i Oslo

CG Glass etablerte seg i Bergen i fjor. Nå satser sørlendingene på hovedstaden og Østlandet for øvrig. – Vi etablerer et kunde- og distribusjonssenter for nye og etablerte forbindelser i Oslo og omegn, sier Nicolai Brøvig.

Nicolai Brøvig er på plass i Oslo og gleder seg til å ta imot kunder på det nye kunde- og distribusjonssenteret på Ammerud.

Nicolai Brøvig vil være bedriftens representant i den nye avdelingen på Ammerud i Oslo.

– Vi starter opp i løpet av september, og vi gleder oss til å komme i gang. Kunde- og distribusjonssenteret skal ha en del standardvarer på lager som dermed blir lett tilgjengelig for kundene. Samtidig vil vi tilby alle forbindelsene en egen lagerplass for bestilte varer. Dermed forenkler vi logistikken for å få varene ut på byggeplass, sier Brøvig.

CG-Glass er en komplett glassprodusent som produserer alt av glass til bygningsglassindustrien. Bedriften har produksjonsanlegg i Vennesla og i Bergen.

Bedriftene tilvirker alle typer glass som isolerglass, float, laminert, ornament, brann og speil. I tillegg leveres tjenester som bearbeiding; sliping, fresing, laminering, maling og herding av glass.

– Vi ser at vi bør øke totalomsetningen i selskapene. Derfor ser vi mot delvis nye markedsområder. Vi har kunder i regionen, men ser likevel et potensiale. Vi etablerer senteret som en del av strategien om å både sikre og styrke vår tilstedeværelse overfor nye og etablerte kunder, sier administrerende direktør i CG Glass Vennesla og CG Glass Bergen, Oddvar Solemsli.

– Dere satser i marked med flere etablerte aktører. Er det plass til flere?

– Vi har glassmestere, fasade, innredning og trevare som våre fire kundegrupper. Vår markedsandel i Norge er kun på 8-10 %. Vi mener vi er gode nok til å øke vår andel, og i Oslo er potensiale for vår del størst mot glassmestervirksomhetene. Hvor stort skal jeg ikke uttale meg om nå. Men vi er klar over at det ikke er et ubegrenset marked, og dermed handler det om å vinne i konkurranse med de andre leverandørene, sier Solemsli.

LES OGSÅ: Oppgraderer fasaden i Grieghallen

I tillegg til at CG Glass Vennesla oppretter kunde- og distribusjonssenteret, flyttes Smart Glass og deres medarbeidere fra Jessheim til Ammerud.

– Vi ønsker en bedre markedsføring av Smart Glass produktene. På Ammerud blir produktspekteret rundt SMARTGLASS Solar og SMARTGLASS Privat både synlig og tilgjengelig for kundene, sier Solemsli.