Cecilie Sørum Eriksrud skal ta Max Social over i ny fase

Med solid bakgrunn fra flere lederroller i Schibsted i bagasjen, skal Cecilie Sørum Eriksrud løfte managementselskapet Max Social til nye høyder.

Cecilie Eriksrud blir daglig leder i Max Social

Eriksrud erstatter Marte Schei i rollen som daglig leder i Max Social. Schei har valgt å takke ja til en annen jobb utenfor Schibsted-konsernet.

– Vi er strålende fornøyde med at Cecilie har valgt å takke ja til denne jobben, og samtidig påta seg ansvaret for å bringe Max Social over i en ny fase sammen med den dyktige gjengen som har vært med på selskapets reise hittil, sier Thomas Manus Hønningstad, styreleder i Max Social.

- Cecilie har “hele pakka”

Siden lanseringen før jul i 2020 har selskapet hatt en formidabel vekst og tatt en sterk posisjon i markedet. Hønningstad mener Eriksrud var den perfekte kandidaten til å bygge ytterligere posisjon, og utvikle selskapets verdiforslag videre.

– Cecilie har «hele pakka». Hun har kommersiell teft, er drevet av vekst, og er vant til å jobbe med nye forretningsmodeller. I tillegg har hun mangeårig bakgrunn fra Schibsted. Det gir henne et glimrende utgangspunkt for å legge til rette for synergier med andre miljøer i konsernet, som for eksempel VGTV, Podme, Partnerstudio og Matkanalen, sier Hønningstad.

Høye ambisjoner for videre vekst

Eriksrud kommer fra rollen som Sales and Brand Development Director i Schibsted Marketing Services, der hun har ledet et miljø som har jobbet i skjæringspunktet mellom reklameprodukter, merkevarer og salgsorganisasjonene. Før det var hun leder for produkt- og konseptutvikling i VG. Eriksrud har også vært salgsdirektør i VG, og vikarierte på et tidspunkt som daglig leder for daværende VG Partnerstudio i en periode på seks måneder. Max Socials nye leder har også nesten 11 år bak seg i mediekonsernet NENT.

– Jeg er veldig glad for å få en ny og spennende mulighet i Schibsted. Å få lov til å jobbe sammen med den dyktige og erfarne gjengen i Max Social ser jeg på som et stort privilegium. Nå blir min viktigste oppgave å sikre at vi fortsetter å vokse og styrke vår posisjon i markedet. Det skal vi gjøre gjennom å utnytte synergiene internt i Schibsted i mye større grad, og gjennom verdifulle samarbeid med eksterne partnere, sier Eriksrud.

Skal utforske nye muligheter

Eriksrud ønsker også å utforske nye muligheter når hun nå tar over ansvaret for Max Social.

- Vi skal se på nye mulige innovasjonsområder og prioritere knallhardt. De kampene vi velger oss, skal vi vinne. De neste månedene skal jeg ta initiativ til mange kaffeprater for å bli bedre kjent med både kolleger, profiler og kunder. Jeg har store ambisjoner for Max Social, og de skal vi nå gjennom å jobbe godt og målrettet sammen, sier Eriksrud.

Styreleder Hønningstad berømmer også avtroppende leder Marte Schei for innsatsen i Max Social.

– Marte skal ha en stor del av æren for at selskapet er der det er i dag. Hun har en sterk drivkraft og lidenskap for det hun holder på med, som har vært avgjørende for den veksten vi har opplevd. Nå ønsker vi henne lykke til videre i ny jobb, sier Hønningstad.

Schei ønsker Eriksrud lykke til i sin nye rolle, og gleder seg til å følge med på fortsettelsen fra sidelinjen.

- Å få være med og etablere Max Social har vært ekstremt spennende. De gode resultatene, både økonomisk og strategisk, viser at vi har gjort mye riktig. At det er akkurat Cecilie som skal ta dette videre er en styrke for selskapet, og jeg gleder meg til å følge med på fortsettelsen. Nå skal vi først sikre en god overlevering sammen, så ser jeg veldig frem til å kunne ta fatt på ny rolle i nytt selskap. Der venter oppgaver både i Norge og internasjonalt. Å få jobbe strategisk på tvers av land har lenge vært en drøm for meg, så den nye jobben min er som skreddersydd for meg, sier Schei.

Cecilie Eriksrud blir daglig leder i Max Social

Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and about 6,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, DBA, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG, Svenska Dagbladet and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.

Schibsted is listed on Oslo Børs and has a sizable investment in Adevinta, a company that was spun off and publicly listed as a separate company in 2019.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.