Campus Kristiansund velger facility management

Mat- og serviceleverandøren Compass Group Norge skal levere Facility management-tjenester og personalrestaurant til Campus Kristiansund for 160 millioner over fem år. Dermed er en ny og viktig brikke på plass for å skape en attraktiv campus på Nordvestlandet.
Campus Kristiansund

Compass Group Norge skal de neste fem årene levere et bredt spekter av tjenester til Campus Kristiansund. Leveransen inkluderer personalrestaurant, resepsjonstjenester, konferansesenter, renhold, samt kaffebar og kveldsrestaurant som også retter seg mot eksterne brukere i byen.

Avtalen, som er inngått med Campus Kristiansund Drift AS og byggherre Devoldholmen Utvikling AS, har en estimert verdi på 160 millioner kroner over fem år, med opsjon på ytterligere fem år.

Devoldholmen Utvikling eies av Bane NOR Eiendom AS sammen med Relog AS og Rema Etablering AS.

Viktig milepæl for videre vekst

-  Vi er stolte over å få denne muligheten til å levere FM-tjenester ved Campus Kristiansund. Dette flotte signalbygget for forsking, utdanning og innovasjon blir et samlingspunkt for hele byen, og en viktig milepæl for videre vekst i regionen, sier Growth and Retention Director Jan Olav Mathiassen i Compass Group Norge.

Compass Group er verdens største leverandør av mat- og servicetjenester med ca. 600 000 ansatte i 45 land. Avtalen som er inngått med Campus Kristiansund er et viktig steg på veien for å etablere seg tungt på Nordvestlandet.

Et attraktivt miljø for alle

- Vi valgte Compass Group fordi de hadde den beste løsningen, med et spennende mattilbud og et konsept der bærekraft spiller en sentral rolle. Vi har også lagt vekt på at de hadde de beste løsningene for studentene på campus. Med dem på laget kan Campus Kristiansund tilby et attraktivt miljø og gode møteplasser for alle på campus, til konferansegjester og til andre besøkende, sier Roland Mauseth, daglig leder i Campus Kristiansund Drift AS.

- Compass Group er et stort internasjonalt selskap med solid erfaring og et stort internasjonalt nettverk som de kan trekke veksler på i den videre campusutviklingen. Sammen vil vi gjøre Campus Kristiansund til et spennende sted både for leietakerne på Campus og for den lokale befolkningen i Kristiansund. Vi gleder oss over dette samarbeidet, sier Michael Robertsen fra Bane NOR Eiendom og Devoldholmen Utvikling AS.

Bidrar til å løfte Campus Kristiansund

Compass Group blir også en del av teamet som skal rigge Campus Kristiansund for drift fra neste høst, og bidrar aktivt i å utforme fellesområdene på Campus Kristiansund.

- Det betyr at vi er med på å designe lokaler med særpreg, og som blir funksjonelle for både gjester og ansatte. Vi har god fagkompetanse og innsikt fra vår verdensomspennende organisasjon, og kan være med på å gjøre CKSU til en brukervennlig campus for alle, avslutter Jan Olav Mathiassen.

Bakgrunn:

• Campus Kristiansund er et felles miljø for utdanning, forskning og innovasjon, midt i sentrum av Kristiansund og med havet som nærmeste nabo.
  • Første byggetrinn på om lag 17000 kvadratmeter pluss kjeller står ferdig høsten 2024 og inneholder høgskole- og forskningsmiljø, fagskole, simulatorer og laber, private virksomheter, konferanseavdeling, fylkeskommunale funksjoner, kollektivknutepunkt med mer.
  • Byggherre er Devoldholmen Utvikling AS, som eies av Bane NOR Eiendom AS og Reitan AS/Relog AS.
  • Totalt tre byggetrinn er planlagt, og byggetrinn to er under utvikling parallelt med at trinn en bygges

Campus Kristiansund
Foran: Silje Jørgensen
Bak: Roland Mauseth fra Campus Kristiansund, Michael Robertson fra Bane NOR Eiendom og fra Compass Jan Olav Mathiassen og Yi Feng Guo Foran: Silje Jørgensen