Byggestart på Holmlia senter
13.8.2019 10:54:54 CEST | OBOS | Pressemelding

I 2021 skal et nytt og utvidet senter på Holmlia stå klart. Nye torg, butikker og serveringssteder skal gjøre senteret til en levende møteplass for bydelens beboere. Betonmast Oslo AS er entreprenør.
Fredag 16. august inviteres det til offisiell byggestart på Holmlia Senter. Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, Byrådsleder Raymond Johansen og Bydelsdirektør for Søndre Nordstrand, Monica Nordmoen vil være tilstede og skal bidra til markeringen. Rundt 70 leietakere og bydelsrepresentanter er invitert for å ta del i en seremoniell markering på byggestart.
Mer enn kjøpesenter
Holmlia senter skal bli et levende samlingspunkt for bydelen, ikke bare et kjøpesenter. Det er derfor planlagt tre torg, nye møteplasser, kafe, bibliotek og handelstilbud. I tillegg vil Bydel Søndre Nordstrand flytte inn i de øverste etasjene på senteret og samle sin virksomhet og sitt tjenestetilbud der. Kommunens ambisjon er at deres møtelokaler også kan være tilgjengelige for andre lokale brukergrupper utenom åpningstiden. Dette vil være et viktig bidrag til forenings- og kulturlivet på Holmlia.
– Holmlia senter åpnet for snart førti år siden, i 1982. Det er derfor på tide med en modernisering og vi er sikre på at prosjektet vil bidra til et vesentlig løft og fornyelse av sentrumsområdet på Holmlia, sier Geir Graff-Kallevåg, direktør for utvikling og bygging i OBOS Eiendom.
– Hele området moderniseres og bygges slik at det gamle på en naturlig måte smelter sammen med den nye delen av senteret, sier Geir A. Fredriksen, prosjektleder for nye Holmlia senter i OBOS Eiendom.
Du kan lese og se mer om prosjektet på www.oboseiendom.no, eller via våre sider på Facebook og LinkedIn.
Kjøreplan fredag 16. august 2019, kl. 10.00
Sted: Holmlia Torg, i området utenfor Holmlia Kulturkafe
Tema: Hvilken betydning får nytt senter for bydelens innbyggere og ansatte
- Åpningsinnslag med sang/dans
- Grunnsteinsseremoni
- Daniel Siraj (OBOS)
- Raymond Johansen (byrådsleder)
- Monica Nordmoen (bydelsdirektør)
- Kake i regi av Holmlia Kulturkafe
Velkommen!
Nøkkelord
Kontakter
Kontaktperson i OBOS
Kirandip Kaur Hundal
Kommunikasjons- og markedsrådgiver
Tlf: 45 22 12 73
E-post: kirandip.kaur@obos.no
Bilder
Lenker
Om OBOS
OBOS er en av Nordens største boligbyggere med over 640 000 medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.
Følg pressemeldinger fra OBOS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra OBOS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra OBOS
Kjøper NRK-tomta i Trondheim18.6.2026 09:43:29 CEST | Pressemelding
OBOS, Swiss Life Asset Managers og Rebus Midt-Norge AS har inngått avtale om kjøp av NRK-eiendommen på Tyholt i Trondheim. Kjøpet åpner for bygging av rundt 650 boliger i et av Trondheims mest attraktive boligområder.
OBOS-prisene falt i mai1.6.2026 10:55:20 CEST | Pressemelding
Prisene for brukte OBOS-boliger falt med 2,6 prosent fra april til mai på landsbasis. I Oslo falt prisene med 2,5 prosent.
OBOS satser i Kristiansand – kjøper lokal boligforvalter1.6.2026 08:01:23 CEST | Pressemelding
OBOS kjøper selskapet DKS i Kristiansand for å satse i byen. Det vil også bli tilbudt boligkjøp med Deleie. – Dette er starten på en langsiktig opptrapping i regionen, sier konsernsjef Marianne Gjertsen Ebbesen i OBOS.
Ny OBOS Prosjekt-sjef i Trondheim21.5.2026 11:50:27 CEST | Pressemelding
Marius Fossback (38) skal lede OBOS Prosjekts satsing i Midt-Norge.
Dette er årets boligprosjekt20.5.2026 08:21:56 CEST | Pressemelding
OBOS-prosjektet Nansenløkka på Fornebu er kåret til årets leilighetsprosjekt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

