Brusflasker blir fellesmåltider for unge
Coca-Cola sin kampanje gjør det lett å støtte arbeidet til Røde Kors med noen få tastetrykk: Man skanner rett og slett QR-koden på Coca-Cola flasken, og kommer inn på en kampanjeside der man registrerer koden under flaskekorken. For hver 10. kode som registreres gir Coca-Cola et måltid til Røde Kors, nærmere bestemt til deres aktivitetshus for ungdom.
– Julen, og det at folk deler gode opplevelser og øyeblikk sammen, har alltid vært viktig for Coca-Cola. Magien som oppstår gjennom samhold når mennesker møtes er tema for vår nye julefilm, og vi er glade for at samarbeidet med Røde Kors også gir oss mulighet til å følge opp i praksis. Vi vil derfor med årets julekampanje legge til rette for at unge over hele landet får muligheten til å hygge seg sammen over et godt måltid – samtidig som folk blir gjort oppmerksomme på det verdifulle tilbudet Røde Kors sine aktivitetshus er for mange unge, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Flaskene våre er en viktig kommunikasjonskanal. Ved å ta dem i bruk som del av kampanjemekanikken, håper vi at enda flere blir kjent med det gode arbeidet Røde Kors gjør gjennom Fellesverket, sier Ingdahl.
– Vi er glade for at Coca-Cola retter fokus mot at mange unge har behov for ekstra møteplasser, og at det er viktig for dem å kunne møtes over et godt måltid i førjulstiden. Vi har samarbeidet med Coca-Cola i Norge i 20 år, og internasjonalt i over 100 år, og at de nå bruker flaskene sine til å gjøre flere nordmenn oppmerksomme på arbeidet vårt gjennom Fellesverket er noe vi setter stor pris på, sier Ingeborg Elingsen de Brucq, rådgiver i Røde kors, Humanitære programmer og beredskap i Røde Kors.
Fellesverket – et tilbud til ungdom
Fellesverket har i dag 16 hus i 13 byer over hele Norge, og flere er på trappene. Tilbudet er et resultat av at Røde Kors registrerte økende forskjeller, og ville etablere et lavterskel, gratis aktivitetstilbud for alle unge; tilgjengelig også for de fra familier med mindre økonomiske midler. På aktivitetshusene får de unge mulighet til å treffes for bare å være sosiale, og de kan blant annet få leksehjelp, arbeidstrening eller gatemekling (teknikker for å løse konflikter på en konstruktiv måte).
I løpet av kampanjen vil Coca-Cola støtte Fellesverket med måltider til en verdi av én million kroner. Dette tilsvarer 3 000 måltider som unge kan samle seg rundt på de ulike aktivitetshusene. De velger selv om de bruker midlene til å bestille måltider fra andre eller om de bruker dem på selv å lage en god middag sammen på aktivitetshuset.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Også Coca-Colas nye julefilm setter fokus på samhold, og hverdagsmagien som oppstår i møtet mellom mennesker
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom