Fretex Norge AS

Bruk tiden hjemme til å rydde i klesskapene, men vent gjerne litt med å levere til Fretex

På grunn av begrenset kapasitet oppfordres nå folk til å lagre Fretexposene hjemme til koronakrisen er over.

Fretex har mindre kapasitet til å tømme bokser.

For å hindre smittespredning har Fretex valgt å stenge butikker og gavemottak, men Fretexboksene bli fortsatt tømt og nettbutikken er åpen

Du kan levere klær, men det aller beste er om du venter litt

Aktivitetene i Fretex er på et minimumsnivå som en konsekvens av koronakrisen.

- Noen steder i landet samarbeider vi med andre arbeidsinkluderingsbedrifter om å tømme boksene. Dessverre har noen av disse ikke lenger nok bemanning til transport og derfor er kapasiteten til å tømme boksene også mer begrenset, sier Arnt-Willy Hjelle i Fretex.

- Det aller beste er om giverne hjelper oss med å oppbevare Fretexposene hjemme en stund. Dette er kanskje mye å be om, men vi håper giverne ser på dette som en del av den dugnaden vi alle bidrar med nå, er oppfordringen fra Hjelle.

De som har ryddet og har poser de ønsker å få ut av huset,  kan fortsatt levere i en Fretexboks eller på Posten. Boksene vil bli tømt og gavene kommer fram til Fretex sine mottak. Fretex ønsker seg aller mest klær som er hele og rene, slik at de kan gjenbrukes.

Tiltak for smittevern i Fretex

• Fretex har midlertidig stengt arenaene hvor folk møtes, som butikkene og mottakene.
  • Ansatte innenfor transport og håndtering av varer følger nye rutiner for smittevern.
  • Flater som flere berører blir rengjort oftere, dette gjelder blant annet håndtakene på Fretexboksene. Samtidig oppfordres givere til selv å følge Folkehelseinstituttets råd om håndhygiene og avstand til andre.

Fretex har mindre kapasitet til å tømme bokser.
Klær til Fretex
Transport og håndtering av gaver i Fretex

Om Fretex Norge AS

Fretex Norge AS

Fretex er Norges største bruktkjede og en viktig del av Frelsesarmeen Norge. Fretex ble etablert som et industrihjem i Kristiania i 1905 under navnet Elevator. Siden da har Fretex jobbet for å gi mennesker og ting nye muligheter. Fretex er også Norges største arbeids- og inkluderingsbedrift. Formålet til Fretex er å bidra til at mennesker får og beholde arbeid, og bidra til et bedre miljø, gjennom blant annet gjenbruk og gjenvinning. Kjerneverdiene i Fretex er kjærlighet, åpenhet, lønnsomhet og engasjement.

Følg saker fra Fretex Norge AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fretex Norge AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fretex Norge AS