Britz slipper debut-EP

Rapstjerneskuddet Britz slipper debut-EP´n «Britz Szn» i dag.

«Når jeg sier Britz Szn er det mer enn en instagram-tag
Det er et symbol på at du kan bli noe uten å flippe en eneste bag»

Oslorapperen Britz gjør ingenting halvveis, men går all in, når han lager musikk som skal berøre hjerte, sjel og hjerne. Etter å ha fullført sosionomutdannelsen var det ingen tvil om at han skulle satse på en karriere som artist- med ekstra godt push fra de som sto ham nær.

Det har gått ett år siden debuten «Alé alé», og nå er han klar for å slippe sin første EP, «Britz Szn». På EP´n skildrer han reisen sin til nå, helt fra han tenkte at han ikke skulle drive med musikk til å nå satse fullt på artistkarrieren. Han forteller om å legge fotballskoene på hylla, fullføre en utdannelse for pappa som plutselig gikk bort, manøvrere seg gjennom kompiser som har tatt dårlige valg og å holde seg på rett kjøl. Alt for å komme til lyset i tunellen og der han er nå- med en jobb hvor han hjelper vanskeligstilt ungdom og en lovende artistkarriere.

«Britz Szn sier noe om reisen min som en artist. Jeg har prøvd å vise flere sider av meg. Jeg viser følelser og slipper lytteren inn i min verden og får frem hva som driver meg. Samtidig som jeg viser en side med gode vibes og melodier» - Britz

I tillegg til blant annet debutlåten «Alé Alé» med Jonas Benyoub, hitlåten «Vi flyr» med stjerneskuddet Isah og personlige «Dubai», er det tre nye låter på EP´n.

«EP´n er en oppsummering av første året mitt med musikk. Det føles bra, de siste ukene har vært hektiske, men det har vært verdt det. Med EP´n ønsker jeg bare å si at jeg er i gamet nå» - Britz

Og hva kommer det fra Britz fremover?

«Mye mer musikk. Jeg tror folk vil se en tydelig utvikling av meg som artist dette året. De neste ukene skal «jeg bare ligge Low» og prøve å jobbe mer med meg selv som både privatperson og artist. Jeg tror jeg har godt av det. Men jeg skal fortsatt inn i studio og lage musikk. Det kommer mye musikk, Britz Szn har nettopp starta»

«Britz Szn» er ute i dag 21. februar.

____________

25 år gamle Britz (Yaw Britwum) fra Haugenstua i Oslo har alltid ønsket å gjøre en forskjell. Han er typen som tenker at om noe er verdt å gjøre, så gjør man det ordentlig. Typen som alltid gir 100%, enten det er på fotballbanen eller på scenen, men som klarer å kombinere vinnerskalle med verdisyn, og som derfor også stortrives i jobben som sosionom. Å bygge relasjoner og å hjelpe andre inspirerer. Han motiveres av å være god, best, å vinne, men også av å kunne være raus og gi tilbake.