Britiske rockelegender tilbake med ny musikk

55 år etter at The Who gjorde sine første innspillinger, er de britiske rockerne tilbake med sitt første nye album på 13 år!

Albumet har fått tittelen WHO og slippes 22. november. I dag er første smakebit ute i form av singelen "Ball and Chain".

Det nye albumet inneholder elleve låter og ble for det meste spilt inn i London og Los Angeles i løpet av våren og sommeren 2019.

WHO er co-produsert av Pete Townshend & D. Sardy (som har jobbet med Noel Gallagher, Oasis, LCD Soundsystem, Gorillaz) og med vokalproduksjon av Dave Eringa (Manic Street Preachers, Roger Daltrey, Wilko Johnson).

Gitarist og låtskriver Pete Townshend og Roger Daltrey er med på albumet samt The Who-trommeslager Zak Starkey og bassist Pino Palladino. Andre som bidrar er Simon Townshend, Benmont Tench, Carla Azar, Joey Waronker og Gordon Giltrap.

Om albumet sier Pete Townshend;

"This album is almost all new songs written last year, with just two exceptions. There is no theme, no concept, no story, just a set of songs that I (and my brother Simon) wrote to give Roger Daltrey some inspiration, challenges and scope for his newly revived singing voice. Roger and I are both old men now, by any measure, so I’ve tried to stay away from romance, but also from nostalgia if I can. I didn’t want to make anyone feel uncomfortable. Memories are OK, and some of the songs refer to the explosive state of things today. I made new home studio demos of all these songs in the summer of 2018 using a wide collection of instruments old and new. We started recording as The Who in March 2019, and have finished now in late August just in time to make some vinyl………maybe even some cassettes……ready for release in November”.

WHO trackliste:

All This Music Must Fade

Ball And Chain

I Don't Wanna Get Wise

Detour

Beads On One String

Hero Ground Zero

Street Song

I’ll Be Back

Break The News

Rockin’ In Rage

She Rocked My World