Brønnøysundregistrene

Brekk fortsetter som direktør for Brønnøysundregistrene

I statsråd i dag ble Lars Peder Brekk ansatt i nytt åremål for Brønnøysundregistrene. – Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny periode og ser frem til å jobbe videre med spennende oppgaver i lag med mange flinke folk i registrene, sier direktøren.

I statsråd i dag fredag 29. november ble Lars Peder Brekk ansatt i et nytt åremål på seks år. Brekk startet som direktør for Brønnøysundregistrene i januar 2014 og har i perioden videreutviklet registrenes rolle som et av regjeringens viktigste digitaliserings- og forenklingsverktøy for næringslivet.

- Som registeretat er det mange oppgaver som ligger foran oss i digitaliseringen og forenklingen av Norge. Vi er kommet et godt stykke på vei, men vi må øke tempoet. Det ligger mange muligheter i en datadreven utvikling, blant annet vil samarbeidet mellom offentlig og privat sektor være avgjørende for økt verdiskaping. Her har Brønnøysundregistrene en viktig rolle, sier Brekk.

Brekk har det siste året ledet Brønnøysundregistrene gjennom sterk omstilling. Forvaltningsansvaret for Altinn og Felles datakatalog flyttes til nytt digitaliseringsdirektorat ved nyttår og budsjettsituasjonen er alvorlig.

- Det er utfordrende å være leder i offentlig sektor. Det er sterke effektiviseringskrav og kutt i budsjettrammer, men Brønnøysundregistrene har god omstillingsevne. Vi ruster oss for en sterk posisjon også fremover, sier Brekk.

Pressevakt tlf. 400 200 75

Om Brønnøysundregistrene

Brønnøysundregistrene
PB 900
8910 Brønnøysund

400 200 75https://www.brreg.no/presse/

Brønnøysundregistrene driver mange av landets viktigste registre og bidrar til å gi størst mulig verdiskaping i norsk økonomi og gi norske bedrifter et konkurransefortrinn.

Brønnøysundregistrene lager og driver digitale tjenester som effektiviserer, samordner og forenkler dialogen med det offentlige for personer og virksomheter.

Følg pressemeldinger fra Brønnøysundregistrene

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Brønnøysundregistrene på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Brønnøysundregistrene