Børge Grøttjord ny partner i DLA Piper

Det er med stor glede vi kunngjør at Børge Grøttjord trer inn som partner i DLA Piper Norway fra og med mandag 23. mars 2020. Grøttjord melder overgang fra Advokatfirmaet Grette hvor han har vært partner siden 2009, og skal lede DLA Pipers bank- og finanssatsning i Norge.

- Jeg er glad og stolt over å kunne ønske en kapasitet som Børge Grøttjord velkommen som ny partner i DLA Piper. Børge nyter stor respekt og anerkjennelse både blant klienter og kolleger, og med sin kunnskap og sitt store kontaktnettverk vil han bli en verdifull ressurs for firmaet. Bank og finans er en viktig sektor som vi satser på i årene fremover, og jeg er sikker på at Børge er riktig mann til å lede denne satsningen, sier managing partner i DLA Piper Norway Kaare Oftedal.

Børge har bred bakgrunn fra både forretningsjuridiske advokatfirmaer og bankverden. Før sin tid i Grette arbeidet han i flere år som konsernadvokat i DNB Nor Bank, og de siste par årene som leder for Konsernsekretariatet.

- Det er flere grunner til at jeg har valgt å gå til DLA Piper. En viktig grunn er at klientene blir stadig mer internasjonalt orienterte med økte krav til kompetanse om internasjonal finans, effektiv rådgivning og bruk av ny teknologi. Her er DLA Piper unikt posisjonert med sin globale tyngde og som det eneste internasjonale advokatselskapet i Norge. Det en stor styrke for en advokat innen bank- og finanssektoren å ha kollegaer lokalisert i alle sentrale finanssentra i Europa og verden for øvrig. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven og bli bedre kjent med mine nye kolleger, sier Børge.

Som leder av Grettes bank- og finansavdeling i en årrekke har han bistått norske og internasjonale selskaper, banker, verdipapirforetak, fond, PE-hus og statseide aksjeselskap innenfor et vidt spekter av lånetransaksjoner og andre kreditt-, garanti- og panterettslige forhold.

Børge er videre en hyppig brukt foredragsholder og er rangert og anbefalt i internasjonale advokatguider som Chambers and Partners, The Legal 500 og IFLR1000.

DLA Piper er et ledende globalt advokatfirma med tilstedeværelse i mer enn 40 land. Ved firmates norske kontor på Aker Brygge i Oslo arbeider 90 advokater og totalt over 120 ansatte.

Følg saker fra DLA Piper

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra DLA Piper på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra DLA Piper

Kaare Oftedal blir ny managing partner i DLA Piper i Norge27.12.2017 11:29:40 CETPressemelding

Kaare Oftedal blir ny managing partner i DLA Piper i Norge når Hans Christian Brodtkorb styrker fokus på DLA Piper sin nordiske vekststrategi. Brodtkorb har vært managing partner og ledet DLA Piper i Norge siden 2013. I denne perioden har firmaet økt omsetningen med hele 71 prosent fra 153 millioner i 2013 til 262 millioner i 2017. Samtidig har selskapet i perioden økt fra 76 ansatte til 120 ansatte ved inngangen til 2018.