Kia Norge

Bilder av helt nye Kia Sportage.

Del

Kia viser i dag bilder av helt nye Sportage som får première i Korea i juli. I September vises en dedikert versjon for Europa for første gang i modellens 28-årige historie. Design og utførelse kan variere fra bildene som nå vises av Sportage for det globale markedet.

Nå lanseres 5. generasjon, og for første gang kommer også en egen versjon for Europa. (Bilder er av versjonen for det globale markedet)
Nå lanseres 5. generasjon, og for første gang kommer også en egen versjon for Europa. (Bilder er av versjonen for det globale markedet)

“Kia Sportage har vært en av våre mest solgte modeller siden den ble lansert på 90-tallet. I 2010 ble 3. generasjon lansert med en helt ny designretning, og mange nye kunder fikk øynene opp for Kia”, sier Irene Solstad, konserndirektør for Kia i Bertel O. Steen. 

“Helt nye Sportage blir en veldig bra bil for det norske markedet. Vi gleder oss til å dele flere detaljer nærmere lansering som blir tidlig neste år”, sier Irene Solstad. 


Ny designfilosofi
Nye Sportage er designet etter Kias nye designfilosofi ”Opposites United” som ble introdusert tidligere i år. Eksteriøret utfordrer designnormene samtidig som det ivaretar noe av forgjengernes arv. Skarpe linjer forsterker det kraftfulle uttrykket, og de rene flatene forenes med intrikat grafikk for å gi en dynamisk og selvsikker fremtoning. 

Helt nye Sportage er resultatet av et samarbeid mellom Kias viktigste globale designnettverk i Korea, Tyskland, USA og Kina.

“Å redesigne Sportage ga designerne våre mulighet til å hente inspirasjon fra den nylige lanserte EV6 som har moderne og innovativ SUV-design. Med helt nye Sportage ønsket vi ikke bare å ta et skritt fremover, men flytte oss til et nytt nivå i SUV-klassen”, sier Karim Habib, Senior Vice President og Head of Global Design Center.

“Når du ser helt nye Sportage i virkeligheten med sin kraftige fremtoning og det detaljorienterte interiøret, vil du oppleve at vi har oppnådd det. Vi tror at du med nye Sportage vil se fremtiden for vårt merke og våre produkter. ”


Utvendig design
Fronten på helt nye Sportage har et sterkt uttrykk med en detaljorienter svart grill. Bak møter de muskuløse skulderlinjene smale baklys som flankerer den nye Kia-logoen og Sportage emblemet. 

For første gang kommer Sportage med tak i kontrasterende farge for å fremheve den sportslige profilen.


Moderne interiør
Interiøret har et førerorientert oppsett med spenstig design og en stor buet skjerm i senter. Det er benyttet materialer med høy kvalitet, det ser man både i de myke overflatene og i kromdetaljene.

En ergonomisk midtkonsoll er perfekt plassert for fører og forsetepassasjer, og gir god lagringsplass. Integrerte kleshengere bak på nakkestøttene til forsetene viser at interiørdesignerne har hatt fokus på praktisk funksjonalitet og allsidighet.

Mer informasjon om den globale versjonen av Kia Sportage finner du her: https://bit.ly/2TEWjVV

Kontakter

Bilder

Nå lanseres 5. generasjon, og for første gang kommer også en egen versjon for Europa. (Bilder er av versjonen for det globale markedet)
Nå lanseres 5. generasjon, og for første gang kommer også en egen versjon for Europa. (Bilder er av versjonen for det globale markedet)
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Kia Norge

Kia Norge
Kia Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.kia.com/no/

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom