BigCommerce utvider det globale avtrykket til Danmark, Norge, Sverige og Østerrike for å gi selgere mulighet til å skalere og få nettbutikkene sine til å vokse

BigCommerce (Nasdaq: BIGC), en ledende åpen SaaS netthandelsplattform for raskt voksende og etablerte B2C- og B2B-varemerker, kunngjorde i dag at de har utvidet deres europeiske tilstedeværelse til Østerrike, Danmark, Norge og Sverige. Med sin DACH og nordiske ekspansjon og fullt lokaliserte teknologi- og byråpartner-økosystem, vil BigCommerce gjøre det mulig for selgere i alle størrelser og kompleksiteter å bygge og skalere nettbedriftene sine for å gi sømløse handleopplevelser til lokale og internasjonale kunder og øke inntektene.

"BigCommerces nye tilstedeværelse i DACH og nordiske markeder gir en lokalisert, kraftig og skalerbar åpen SaaS netthandelsplattform til selgere i disse regionene som ikke tidligere har blitt tilbudt disse kjerneprinsippene i én løsning," sa Jim Herbert, senior visepresident og daglig leder EMEA hos BigCommerce. «Med vår velprøvde netthandelsplattform i enterprise-grad, vil selgere av alle typer ha de gode verktøyene og innovative funksjonalitetene – fra headless til omnikanal til B2B – slik at de kan skape vakre og engasjerende handleopplevelser som er forankret i, og forsterket av fremtidsrettet teknologi."

Bransjeinnsikt forutser at netthandel i Europa i løpet av de neste årene vil opprettholde veksten som følge av koronapandemien. Danmark og Norge rapporterte Europas høyeste netthandelsutgifter per innbygger på henholdsvis omtrent 3 000 og 2 300 euro, me 29% i Danmark med henvisning til enkelhet og bekvemmelighet som den hovedgrunn. I Sverige har netthandelsandelen av det totale detaljhandelsmarkedet økt jevnt siden 2007 med netthandel anslått til 146 milliarder svenske kroner. Med BigCommerces fleksible, enterprise-graderte åpne SaaS netthandelsplattform, kan selgere i DACH og Norden oppgradere nettvbedriftene sine til:

• Skap allsidige handleopplevelser som driver vekst. I tillegg til et fullstendig oversatt kontrollpanel og støtte på morsmål, kan forhandlere bruke flerspråklige, flere valutaer og sikre betalingsmuligheter pluss mer for enkelt å lage lokale butikkfronter eller utvide kunderekkevidden i nye markeder. Globale selgere kan også bruke Multi-Storefront for å effektivt administrere flere butikkfronter, merkevarer, kundesegmenter og/eller geografier fra en enkelt BigCommerce-butikk.
  • Lever en omnikanals handleopplevelse og få nye inntektsstrømmer. BigCommerces åpne SaaS-tilnærming muliggjør direkte integrasjoner med globale kanaler som Facebook Shopping, Instagram Shopping og TikTok Ads for å hjelpe selgere med å utvikle sterke omnikanalstrategier for å styrke salget.
  • Bruk B2B-funksjonalitet for å bygge kraftige B2B-butikkfronter. BigCommerces avanserte pakke med innebygd funksjonalitet og sterke økosystem av integrasjonspartnerapplikasjoner gjør det enklere for B2B-selgere å tilby sømløse B2C-lignende opplevelser til kunder.
  • Utnytt hedless teknologi for fremtidsorienterte butikkfronter. Som ledende innen headless netthandel og medlem av MACH-alliansen, gjør BigCommerces integrasjoner med en rekke gode front-end-rammeverk og det beste teknologiøkosystemet bedrifter i stand til å utvikle seg fra monolitiske arkitekturer til smidig og fremtidssikker teknologi.

Kjente merkevarer i Norden som allerede utnytter BigCommerces plattform for å revitalisere og utvide nettbutikkene sine inkluderer String Furniture, Food Locals, FirstVet, greenworks, Neat, og Tell.

For generell informasjon om BigCommerces økende tilstedeværelse i Europa, gå til https://www.bigcommerce.no.

Om BigCommerce

BigCommerce (Nasdaq: BIGC) er en ledende programvare-som-en-tjeneste (SaaS) netthandelsplattform som gir selgere i alle størrelser mulighet til å bygge, innovere og utvide virksomheten sin på nettet. BigCommerce gir selgere sofistikert funksjonalitet, tilpasning og ytelse med enkelhet og brukervennlighet. Titusenvis av B2C- og B2B-bedrifter i 120 land i en rekke bransjer bruker BigCommerce for å lage vakre, engasjerende nettbutikker, inkludert S.C. Johnson, Skullcandy, SoloStove og Vodafone. BigCommerce har hovedkontor i Austin, og har kontorer i London, Kiev, San Francisco og Sydney. For mer informasjon, vennligst besøk www.bigcommerce.com eller følg oss på Twitter, LinkedIn, Instagram og Facebook.

BigCommerce® er et registrert varemerke for BigCommerce Pty. Ltd. Tredjeparts varemerker og tjenestemerker tilhører deres respektive eiere.

Angel Flores
angel.flores@bigcommerce.com

Energy Vault and Jupiter Power Announce Agreement for Battery Energy Storage Projects in Texas and California Totaling 220 MWh15.8.2022 14:00:00 CEST | Press release

Energy Vault Holdings Inc. (NYSE: NRGV) ("Energy Vault" or the “Company”), a leader in sustainable, grid-scale energy storage solutions, and Jupiter Power (“Jupiter”), a leading battery energy storage developer and owner/operator of utility-scale battery energy storage projects in the United States, today announced the signing of two contracts whereby Energy Vault will supply equipment, engineering, procurement, construction, balance of plant services and the energy management software for two of Jupiter’s battery energy storage projects. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220815005206/en/ The projects include a 100 MW (200 MWh) battery energy storage system near Fort Stockton, Texas, which will provide energy and ancillary services to ERCOT, and a 10 MW (20 MWh) system in Carpinteria, California, to provide grid services through participation in the CAISO Resource Adequacy program as well as energy resiliency in

euNetworks Delivers Sustainability Progress in Europe15.8.2022 09:50:00 CEST | Press release

euNetworks Group Limited (“euNetworks”), a Western European bandwidth infrastructure company, continues to make strides in its sustainability efforts in Europe, both signing up to commitments and making meaningful and sustainable progress towards those targets. euNetworks joined The Climate Pledge in February 2022, setting 1.5°C-aligned science-based targets across Scopes 1, 2 and 3 and committing to being carbon net zero by 2040. The company has embedded its commitments in its company values and these drive the teams’ behaviour and form the basis by which the business operates. euNetworks has also developed and launched its Network Construction Carbon Tool to identify carbon hotspots, assess the incremental carbon impact of new projects, and reduce emissions across its supply chain. The impact of this tool is significant, as euNetworks owns and operates networks across 53 cities in 17 countries in Europe. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.

A New Chapter in IT Services: Lenovo PCCW Solutions Starts First Day of Operation as a New Company15.8.2022 02:59:00 CEST | Press release

Today marks the first day of operation for Lenovo PCCW Solutions Limited1, the new strategic partnership between Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) and PCCW (HKSE: 0008) set to capitalize on the estimated US$320 billion Asia IT services market. The new company provides one-stop customer solutions that integrate IT services, devices, and digital infrastructure, and empowers clients to transform their businesses and operations with technology – from managing complex integrations to enhancing competitiveness with innovative applications. Through the partnership, the company benefits from Lenovo’s global footprint in more than 180 markets, broad portfolio of end-to-end solutions, solid pedigree in innovation, and strong go-to-market and delivery capabilities. Ken Wong, Executive Vice President of Lenovo and President of Lenovo Solutions and Services Group, said, “The partnership marks an important milestone in Lenovo’s service-led transformation journey since the formation of our Soluti

Dubai Electricity and Water Authority PJSC announces AED 12.08 billion revenue and 3.30 billion net profit in the first half of 202213.8.2022 09:59:00 CEST | Press release

Dubai Electricity and Water Authority PJSC (ISIN: AED001801011) (Symbol: DEWA), the Emirate of Dubai’s exclusive electricity and water services provider, which is listed on the Dubai Financial Market (DFM), today reported its second quarter 2022 financial results, recording quarterly revenue of AED 7.01 bn and net profit of AED 2.61 bn. For the first half of 2022, DEWA’s revenue is AED 12.08 bn and net profit is AED 3.30 bn. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005416/en/ Dubai Electricity and Water Authority PJSC announces AED 12.08 billion revenue and 3.30 billion net profit in the first half of 2022 (Photo: AETOSWire) DEWA’s first half revenue increase of 15% to AED 12.08 bn was mainly driven by an increase in energy and water demand in Dubai. During the first half of 2022 energy demand increased by 6.3% and water demand by 6.4% compared to the same period in 2021. Revenue of DEWA’s majority owned subsidia