BEYONCÉ PRODUSERER OG FREMFØRER ALBUMET «THE LION KING: THE GIFT»

En ny musikalsk tolkning av Disney’s «The Lion King» og et kjærlighetsbrev til Afrika.

Den 23 ganger Grammyvinnende globale superstjernen Beyoncé er ansvarlig produsent på albumet The Lion King: The Gift, en musikals ode til Disneyklassikeren Løvenes Konge som snart slippes i ny drakt. Den nye filmen er regissert av John Favreu og inneholder den nye låten Spirit fremført av Beyoncé selv. Albumet The Lion King: The Gift slippes i sin helhet 19. juli.

Låten er skrevet for filmen av Ilya Salamanzadeh, Timothy McKenizie og Beyoncé og er produsert av Beyoncé, Ilya og Labrinth.

Albumet er satt sammen av Beyoncé og hun har med seg noen av sine afrikanske favorittartister for å hedre den ikoniske filmen, men også å formidle autentisk afrikansk musikk ut i den store verden.

“This is sonic cinema,” sier Beyoncé.  “This is a new experience of storytelling.  I wanted to do more than find a collection of songs that were inspired by the film. It is a mixture of genres and collaboration that isn’t one sound. It is influenced by everything from R&B, pop, hip hop and Afro Beat.”

Om planleggingen og innspillingen av albumet fortsetter superstjernen:

“I wanted to put everyone on their own journey to link the storyline,” she continued.  “Each song was written to reflect the film’s storytelling that gives the listener a chance to imagine their own imagery, while listening to a new contemporary interpretation. It was important that the music was not only performed by the most interesting and talented artists but also produced by the best African producers. Authenticity and heart were important to me.”

The Lion King: The Gift inneholder nye innspilliinger fra Beyoncé, overraskende samarbeid og er et kjærlighetsbrev til det afrikanske kontinentet.

«The Lion King» original motion picture soundtrack er produsert av Hans Zimmer og Jon Favreu og slippes torsdag 11. juli.

Bo Kaspers Orkester slipper albumet 23:55 - "en reinspikka soulplate!"22.11.2019 12:00:00 CETPressemelding

I dag slipper Bo Kaspers Orkester sitt tolvte studioalbum, 23:55 - en skive som bandet selv beskriver som en reinspikka soulplate! Hør HER ”Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel-, röst- och textmässigt för att göra den fullt ut. 23:55 är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. Förebilderna har varit givna. Vi har skrivit låtarna, repat dom, testat dom ute för att sedan spela in dom under några få dagar i studio. Musiken bör med fördel lyssnas på just lite senare på kvällen. Gärna på hög volym.” Skiven har også ment et unikt samarbeid med kunsteren Per Sonerud, som har malt et bilde til hver eneste låt, samt laget albumcoveret. Per fikk høre musikken allerede i demostadiet, så parallellt med at bandet har vært i studio har han vært i atelieret sitt og malt. Se mer HER Bo Kaspers Orkester har i forbindelse med slippet også tatt et steg inn i den kunstig intelligens-verdenen med deres helt egen chatb