Bestselgeren Fuze Tea kommer til Norge

Snart kan nordmenn som er glade i iste finne et nytt alternativ i norske butikkhyller. Nykommeren heter Fuze Tea, og har vært en braksuksess i andre deler av verden.
– Det er stort at vi nå kan lansere Fuze Tea her i Norge. Dette er en ny og annerledes iste, som allerede er en suksess i over 40 andre land. De variantene som kommer til Norge er utviklet spesielt for oss i Europa; kombinasjonen av urter som kamille og hibiskus, teekstrakt og fruktsafter skaper uventede smaker vi tror mange vil like, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
I Norge kommer Fuze Tea som grønn te med mango og kamille, sort te med fersken og hibiskus, sort te med sitron og sort te med fersken.
– Fuze Tea er en våre raskest voksende merkevarer internasjonalt. Lanseringen i Norge er et nytt steg på veien mot å bli totalleverandør av ulike typer drikker, også i det norske markedet. Vi vil rett og slett gi forbrukerne enda mer å velge i ut over våre allerede kjente merkevarer, fortsetter Karen Huffman.
Få kalorier, bærekraftig produksjon
Fuze Tea er en del av Coca-Cola sitt arbeid med å redusere kaloriinnholdet i porteføljen, og bidra til å redusere nordmenns inntak av sukker; de ulike variantene har fra 14 til 19 kalorier per 100 ml.
– Folk vil ha gode smaker med færre kalorier. Fuze Tea søtes med en kombinasjon av sukker og ekstrakt fra stevia-planten, og passer dermed godt for alle som ønsker en deilig iste med færre kalorier, sier Huffman.
– Teekstraktet i Fuze Tea kommer fra teblader som er dyrket på en 100 % bærekraftig måte. Dette bygger på vår strategi om at 100 % av de viktigste råvarene i alle drikkene til Coca-Cola skal produseres på en bærekraftig måte innen 2020, avslutter Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom