Bestselgeren Fuze Tea kommer til Norge
Fuze Tea er en populær iste i store deler av verden. Nå lanseres den i Norge, med smaker som er spesielt utviklet for et europeisk publikum. Perfekt for alle som vil ha deilig iste med mindre sukker, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Snart kan nordmenn som er glade i iste finne et nytt alternativ i norske butikkhyller. Nykommeren heter Fuze Tea, og har vært en braksuksess i andre deler av verden.
– Det er stort at vi nå kan lansere Fuze Tea her i Norge. Dette er en ny og annerledes iste, som allerede er en suksess i over 40 andre land. De variantene som kommer til Norge er utviklet spesielt for oss i Europa; kombinasjonen av urter som kamille og hibiskus, teekstrakt og fruktsafter skaper uventede smaker vi tror mange vil like, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
I Norge kommer Fuze Tea som grønn te med mango og kamille, sort te med fersken og hibiskus, sort te med sitron og sort te med fersken.
– Fuze Tea er en våre raskest voksende merkevarer internasjonalt. Lanseringen i Norge er et nytt steg på veien mot å bli totalleverandør av ulike typer drikker, også i det norske markedet. Vi vil rett og slett gi forbrukerne enda mer å velge i ut over våre allerede kjente merkevarer, fortsetter Karen Huffman.
Få kalorier, bærekraftig produksjon
Fuze Tea er en del av Coca-Cola sitt arbeid med å redusere kaloriinnholdet i porteføljen, og bidra til å redusere nordmenns inntak av sukker; de ulike variantene har fra 14 til 19 kalorier per 100 ml.
– Folk vil ha gode smaker med færre kalorier. Fuze Tea søtes med en kombinasjon av sukker og ekstrakt fra stevia-planten, og passer dermed godt for alle som ønsker en deilig iste med færre kalorier, sier Huffman.
– Teekstraktet i Fuze Tea kommer fra teblader som er dyrket på en 100 % bærekraftig måte. Dette bygger på vår strategi om at 100 % av de viktigste råvarene i alle drikkene til Coca-Cola skal produseres på en bærekraftig måte innen 2020, avslutter Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola European Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge
Dugnad for både miljø og klubbkasser9.6.2022 13:34:48 CEST | Pressemelding
Pantedugnaden er en nasjonal pantekonkurranse mellom norske fotballklubber. Den ruller nå for fullt frem til utgangen av september. Konkurransen skal bidra til at klubbene ser potensialet i å øke sin innsamling av pant, til glede for både miljø og klubbkasser.
Coca-Cola med verdenspremiere på nytt musikkonsept i Norge3.6.2022 16:15:51 CEST | Pressemelding
Sist uke spilte Alan Walker i Norge for første gang på to år. Anledningen var Coke Secret Sessions, som er Coca-Cola sitt nye konsept i Norge for å gi publikum fantastiske musikkopplevelser. Konserten foregikk på en topphemmelig location i Oslo.
Skaper interesse gjennom hemmelige smaker6.5.2022 09:17:10 CEST | Pressemelding
For tredje år på rad slipper Coca-Cola nye, hemmelige Fanta-smaker gjennom kampanjen #WhatTheFanta. Denne gangen introduseres tre sukkerfrie – og rosa – smaksvarianter.
Utenomjordisk nyhet fra Coca-Cola3.5.2022 09:32:45 CEST | Pressemelding
Norge er et av fem europeiske land hvor Coca-Cola nå gjør et friskt grep på sin velkjente signatursmak, gjennom lanseringen av en limited edition – Intergalactic.
Februarnyheter fra Coca-Cola17.2.2022 10:02:06 CET | Pressemelding
De siste årene har Coca-Cola jobbet etter strategien om å tilby stadig flere sukkerfrie varianter og smaker. Det gjenspeiler seg også i dette årets første nyheter fra selskapet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom