Meteorologisk institutt

Best omdømme for 14. år på rad

Meteorologisk institutt nok en gang har best omdømme blant norske organisasjoner og etater. Aller best skårer instituttet på kompetanse og fagkunnskap.

Nyheten ble sluppet på Ipsos’ årlige omdømmeseminar i dag formiddag. Som i årene før, skårer MET høyest av alle i fire av fem kategorier, inkludert totalinntrykk. I kategorien Effektivitet og økonomisk styring blir instituttet slått av Norges Bank. De øvrige kategoriene etatene blir målt på, er Samfunnsansvar, Åpenhet og informasjon, og Kompetanse og fagkunnskap.

Som totalinntrykk har 35 prosent av respondentene et meget godt inntrykk av Meteorologisk institutt, mens 47 prosent har et ganske godt inntrykk. 16 prosent svarer at de verken har et godt eller et dårlig inntrykk av instituttet.

Ipsos' profilundersøkelse er basert på intervju av et representativt utvalg av befolkningen mellom april og august 2019. 91 etater, 108 bedrifter og 48 organisasjoner ble målt.

Om Meteorologisk institutt

Meteorologisk institutt
Postboks 43 Blindern

22 96 30 00http://www.met.no

Følg pressemeldinger fra Meteorologisk institutt

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Meteorologisk institutt på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Meteorologisk institutt