Bergenskunstnere med utstillingen «Internasjonalt fellesskap – sterkere sammen»

Bergenskunstnere sammen om en gruppeutstilling

Internasjonalt fellesskap – sterkere sammen

Galler Vox inviterer til gruppeutstilling med ulike Bergenskunstnere under tema «Internasjonalt fellesskap – sterkere sammen» i samarbeid med Regnbuedagene i Bergen.

Alle arbeidene er utført i A4-formatet, standardformatet som er opphavet til det såkalte A4-begrepet. Tidsidealene i dag er gjerne jakten på noe annet, noe nytt, noe mer – og en tydeliggjøring av at mangfoldet er til stede overalt i samfunnet. Men, i disse unntakstilstander med en verdensomspennende pandemi, er det kanskje hverdagen og normaliteten vi alle lengter etter? Eller vil «Pride» som begrep aldri kunne assosieres med A4-begrepet?

Deltakende kunstnere:

Strandgaten 223
M |415 15 696
E   | maria.prestmo@fretex.no

Galleri VOX i Bergen er en arbeidsplass for kunstnere og kreative personer med psykiske helseutfordringer. Atelieret disponerer keramikkverksted og flere arbeidsrom for maling, tegning, tekstil, data og skulptur. Vi har 16 plasser (15 VTA og 1 AFT)

Medlemmene arbeider med sitt eget kunstneriske uttrykk, og får veiledning av våre kunstneriske veiledere gjennom samtaler og innføring i teknikker. Kurs og galleribesøk benyttes for å videreutvikle kunnskap i et kreativt felleskap.

Galleri VOX drifter også et eget galleri som ligger på gateplan i samme bygning. Vi har 6 faste utstillinger i året i tillegg til en rekke andre aktiviteter.