Belkin feirer 40 år som bransjeleder ved å introdusere en ansvarligere måte å lage produkter på

Belkin, en global leder innen forbrukerelektronikk, introduserer i dag, etter to års utvikling, en ny oppdatering av materialene som brukes i sine bestselgende produkter for mobil lading. Flere av Belkins mest populære trådløse ladere, strømbanker, veggladere og billadere vil få oppdaterte materialer i produkthusene som består av 73–75 % resirkulert plast fra forbrukerprodukter (PCR) og plastfri emballasje. Produktovergangen vil bli innført fra 2023 og vil spare anslagsvis 7000 tonn karbonutslipp1 og redusere CO2-ekvivalente utslipp for disse produktene opptil 67 %.

Denne pressemeldingen inneholder multimedia. Se hele pressemeldingen her: https://www.businesswire.com/news/home/20230104005421/no/

Hvis du vil se dette innholdet fra mms.businesswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

(Photo: Business Wire)

Selskapet feirer 40 år som markedsleder og innovatør ved å oppfylle sin dypt forankrede bærekraftforpliktelse. Belkin er allerede på vei til å bli 100 % karbonnøytral når det gjelder scope 1- og 2-utslipp innen 2025. Forpliktelsen til å gjennomgå alle områder av virksomheten inneholder også et fokus på å redusere bruk av engangsplast i emballasjen, noe som vil bety opptil 90 % reduksjon i bruk av plast i enkelte produkter. Dagens kunngjøring gjelder Belkins tilnærming til å redusere sine scope 3-utslipp.

Belkin tok en bevisst og metodisk beslutning om å overføre produktmaterialer til PCR. De vil ta imot plastavfall fra forbrukere og bruke dette på nytt for å lage nye produkter. Belkin vil bruke plast som er bestemt til deponi, og gi plasten nytt liv, samtidig som man tar meningsfulle skritt for å støtte den sirkulære økonomien ved å redusere avhengigheten av jomfruplast. Livssyklusvurderingen utført av selskapet, viser at bruk av PCR-materiale medfører en betydelig reduksjon i miljøpåvirkning.

Det finnes andre plastalternativer i bransjen som:

• resirkulert plast (PIR), en metode som gjenbruker plastmaterialer som samles inn på en fabrikk under masseproduksjon
  • Bioplast, som bruker materialer fra fornybare råvarer som planter og treflis
  • Havplast, som gjenbruker plastavfall samlet inn fra havet

"Når vi tenker på forskjellen et selskap av vår størrelse og innflytelse kan bety for planeten, er det en åpenbar beslutning å gå bort fra å bruke jomfruplast i produktene våre," sa Steve Malony, administrerende direktør i Belkin. "Jeg er stolt over å arbeide sammen med teamene som gjorde denne felles visjonen til virkelighet. Deres fokus på å gjøre det rette inspirerer meg, og sammen vil vi fortsette å arbeide mot en mer bærekraftig fremtid."

Følgende produkter vil sendes ut med det nye PCR-materialet innen første halvdel av 2023:

Fra et estetisk, kvalitetsmessig og teknisk perspektiv vil det være liten forskjell mellom eksisterende Belkin-produkter og Belkin PCR-produkter. Forbrukerne vil kunne identifisere de nye PCR-produktene med hjelp av tydelige forklaringer på emballasjen og produktsidene på nettet, for eksempel: "Produsert med resirkulerte plastprodukter" og "100 % plastfri emballasje."

Belkins tekniske team og produktutviklingsteam befinner seg i Los Angeles, Hong Kong, Shenzhen, Vietnam og Taiwan, og arbeider utrettelig for å utvikle innovasjon som endrer måten folk kobler seg på teknologien deres på, samtidig som de reduserer påvirkningen på planeten. Belkin tar kvalitet på alvor, og ingenting blir introdusert på markedet før strenge test- og godkjenningsprosesser har funnet sted. For den nye PCR-porteføljen fortsetter dessuten Belkin å utforske nye løsninger og samvittighetsfullt verifisere vitenskapen bak hvordan Belkin kan redusere påvirkningen på planeten ytterligere uten at det går utover kvaliteten. PCR-materialene ble anskaffet fra anerkjente leverandører av resin og valgt og testet av Belkins designsikringsteam.

For å lese mer om Belkin Bærekraft kan du besøke: https://www.belkin.com/company/sustainability/

Pressepakke:
Mer informasjon og høyoppløselige bilder finner du her:

Om Belkin

Belkin er en markedsleder som leverer løsninger innen kraft, beskyttelse, produktivitet, konnektivitet og lyd til et bredt spekter med forbrukerelektronikk og bedriftsmiljøer. Belkins produkter designes i Sør-California og selges i mer enn 50 land rundt om i verden. Belkin skaper produkter som gir folk mulighet til å få mer liv ut av hver eneste dag, enten det er hjemme, på jobb eller på et nytt eventyr. I 2018 fusjonerte Belkin International med Foxconn Interconnect Technology for å styrke sin globale tilstedeværelse og inspireres kontinuerlig av menneskene og planeten vi bor på.

1 Basert på prognoseberegninger fra mai 2022

Mediaforespørsler:
Jen Wei
VP of Global Communications and Corporate Development
Comms@belkin.com

Owlin Launches End-to-End KYC Solution for Payment Service Providers30.1.2023 13:30:00 CET | Press release

Today, AI platform Owlin announced the launch of Owlin for KYC, offering Payment Service Providers (PSPs) a single solution for onboarding, monitoring, and offboarding merchants. With this new solution, Owlin helps PSPs with some of their most pressing priorities around meeting recent regulatory requirements and dealing with the insecurities that come from current economic developments. Owlin for KYC enables PSPs to screen their merchants against multiple data sources, including Adverse Media, Sanctions, Politically Exposed Persons, and Customer Reviews. This latest offering from Owlin will significantly enhance KYC processes, particularly when PSPs manually screen merchants against different data sources to check for risk within their merchant portfolio. Owlin for KYC supports seamless transition from the onboarding phase to continuous monitoring, with all data associated with the onboarding and monitoring steps being retained and available as an end-to-end audit trail. Sarah Lane, Ch

Samsung Electronics Achieves Life Cycle Assessment Verification on Product Carbon Footprint for Semiconductors30.1.2023 10:37:00 CET | Press release

Samsung Electronics Co., Ltd., a world leader in advanced semiconductor technology, today announced that it has established a Life Cycle Assessment (LCA) on the product carbon footprint of its semiconductor business and achieved verification from DNV, one of the world's leading independent certification bodies. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20230130005256/en/ Samsung Electronics Achieves Life Cycle Assessment Verification on Product Carbon Footprint for Semiconductors (Photo: Business Wire) LCA is a methodology for assessing environmental impacts throughout the lifecycle of commercial products, processes, or services, by quantifying the amount of energy, materials and waste discharge. In detail, on its semiconductors’ carbon footprint, Samsung's LCA covers raw material extraction to chip manufacturing, assembling, and testing. Its results are in accordance with ISO 14040, ISO 14044 and ISO 14067 to ensure cred

FourKites & cargonerds Partner to Bring Enhanced Cost & Time Savings to Global Freight Forwarders & Shippers30.1.2023 10:00:00 CET | Press release

Leading real-time supply chain visibility company FourKites today announces a partnership with cargonerds to enhance the digital freight platform with its market-leading supply chain visibility data. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20230130005027/en/ FourKites & cargonerds partner to bring enhanced cost and time savings to global freight forwarders and shippers (Graphic: Business Wire) Armed with FourKites’ data and machine learning-driven estimated times of arrival, cargonerds can now ensure that its freight forwarders and their customers can track products across the end-to-end supply chain and know exactly when they’ll arrive at their destination. The integrated solution will track global shipments in real time across road, rail, ocean, air, parcel and last mile across the globe. “FourKites has the largest global network of supply chain data and powerful machine learning on the planet,” says Conrad Franchi, f

DEUTZ AG: DEUTZ enters into cooperation with Daimler Truck to develop and market medium- and heavy-duty engines30.1.2023 09:53:00 CET | Press release