Bane NOR

Bedre venteområder åpnet på Oslo S

Del
I dag åpnet Bane NOR nye, oppgraderte venteområdene på Oslo S for våre kunder. Stikkord for de nye venteområdene er bedre komfort, bedre muligheter for å jobbe og bedre servicetilbud.
Slik ser de nye venteområdene ut. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten
Slik ser de nye venteområdene ut. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten

Oslo S er et av de største knutepunktene i Norge, hvor mer enn 150 000 mennesker passerer hver dag. Bane NOR ønsker å tilby et best mulig tilbud for reisende og har derfor begynt med å forbedre venteområdene. Disse ble offisielt åpnet av statssekretær John-Ragnar Aarset, tirsdag morgen.

- Vi er inne i en tid hvor det bygges og satses mye på jernbane og hvor flere tar tog. Da er det viktig at vi ikke bare tenker på selve togturen, men at det å ta toget også innebærer å vente på toget. De nye venteområdene er en klar forbedring av jernbanen og her er det mulig å hvile, jobbe og kose seg. Det er veldig bra, forteller Aarset.

-Jeg er stolt av å kunne åpne de nye venteområdene i dag. Vi ønsker at flere skal ta toget, og da må også stasjonsområdene våre være attraktive. Vi har fått på plass nye og moderne møbler, bedre muligheter for å kunne lade telefon, og bedre servicetilbud. Alt i samarbeid med de som er viktigst for oss, nemlig kundene, sier direktør for Persontrafikk i Bane NOR, Terje Myrland.

Arbeidet med de nye venteområdene startet i mai i år og designet ble utarbeidet gjennom grundige brukerundersøkelser. Det har også i en testperiode vært utstilt ulike typer møbler, hvor de reisende har kunnet komme med tilbakemeldinger fortløpende. Metallbenkene ved spor 12 og på mesaninen i Flytogterminalen ved nedgangen til spor 13-19 er nå erstattet med behagelige tremøbler, hvor det er god tilgang på strøm hvor de reisende kan lade telefon eller PC. I tillegg har det kommet på plass en Smoothie-bar like før nedgangen til spor 12 for de som ønsker å kjøpe seg noen forfriskninger på veien.

I tråd med kundenes ønsker

-Det designet som nå er valgt er helt i tråd med det kundene har sagt at de ønsker seg, og vi håper at dette kan gjøre Oslo S til et sted hvor folk føler seg velkommen. Jeg syns det er bra at vi nå har tatt et første steg mot å gjøre Oslo S mer attraktiv for kundene våre. Så er det viktig å huske på at dette bare er begynnelsen. Vi har mange planer for Oslo S og de andre stasjonene våre og vi kommer til å ta med kundene våre på råd, også i fremtiden, sier Myrland.  

Nøkkelord

Kontakter

Terje Myrland
Direktør for Persontrafikk i Bane NOR
Tlf: 90696999

Bilder

Slik ser de nye venteområdene ut. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten
Slik ser de nye venteområdene ut. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten
Last ned bilde
Statssekretær Jon-Ragnar Aarset åpnet de nye venteområdene tirsdag morgen. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten.
Statssekretær Jon-Ragnar Aarset åpnet de nye venteområdene tirsdag morgen. Foto: Bane NOR/Ida Taule Brentebråten.
Last ned bilde

Om Bane NOR

Bane NOR
Bane NOR
Schweigaards gate 33
0191 Oslo

22 45 50 00https://www.banenor.no

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering.

Bane NOR har om lag 3.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.

Følg pressemeldinger fra Bane NOR

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bane NOR på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bane NOR

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye