Bedre risikovurdering for sjøfart i Arktis
I Arktiske strøk eksisterer farar som ein stort sett ikkje finn i andre område. Risikomomenta er for eksempel sjøis, hurtig endring i vêrforhold og store avstandar til assistanse og beredskapsressursar. For å unngå uønska hendingar som kan gi tap av menneskeliv, forureining eller materielle skader, er det difor avgjerande at alle som opererer i dette enorme området tar gode førehaldsreglar. Dei treng å gjere gode risikoanalyser for å forstå korleis desse Arktis-spesifikke risikoane kan påverke operasjonane.
Sikkerheit til sjøs
Slike risikoanalyser har fram til no vore basert på informasjon om generelle forhold og risikofaktorar frå andre farvatn i verda. Det har ikkje vore tilstrekkeleg. Kystverket jobbar både nasjonalt og internasjonalt for stadig betre sikkerheit til sjøs. Kystverket tok difor initiativ til å utvikle retningslinjer og ei verktøykasse for å kunne gjere betre spesifikke risikoanalyser for Arktis.
- Vi har hatt som mål å forenkle arbeidet med å utføre risikoanalyser for Arktis. Det ville vi gjere ved å skape ei felles plattform der dei unike Arktiske risikofaktorane er med, fortel seniorrådgivar og prosjektleiar for Kystverket, Trine Solevågseide.
- Forståing for korleis vêr, temperatur og havstrømmar påverker isen er veldig viktig for sikker sjøfart i desse områda. Vi ville óg gjere risikoanalyser for Arktis lettare å samanlikne. Desse retningslinjene vil bidra til det.
Internasjonalt samarbeid
Arktisk Råd er det leiande mellomstatlege forumet for å fremme samarbeid, koordinering og interaksjon mellom dei Arktiske statane, urfolk og andre arktiske innbyggarar. For å få med flest mogleg av dei andre Arktiske statane i arbeidet vart prosjektet lagt inn under Arktisk Råd si arbeidsgruppe “Emergency Prevention, Preparedness and Response” (EPPR). EPPR er ei av seks arbeidsgrupper i Arktisk Råd.
Arbeidet starta opp i 2017. Kystverket har leia prosjektet og retningslinjene har no vorte publisert. Dei inneheld beste metodar og datakjelder for å utføre risikoanalyser for region eller heile området relatert til skipstrafikk og operasjonar i Arktis. Retningslinjene er mynta på alle som er involvert i eller ansvarlege for å optimalisere risikohandtering for å forhindre tap av liv og akutt miljøskade i den arktiske regionen. Dette inkluderer myndigheiter og statlege organisasjonar som har myndigheit til å implementere beredskapstiltak, mellomstatlege og ikkje-statlege organisasjonar (NGO) og konsulentar. Retningslinjene adresserar også meir operasjonelle aspekt som kan vere relevant for andre brukarar; som for eksempel shipping-selskap.
Skal teste ut det nye verktøyet
Retningslinjene er basert på risikohandteringsprosessen definert I ISO 31000:2018. Den brukar dei seks stega i risikohandteringsprosessen, med nokre tilpassingar for å fange opp dei arktiske risikofaktorane.
- Kystverket vil no hauste erfaring og få tilbakemeldingar på nettløysinga der retningslinjene er presentert før vi vurderer vidare steg i arbeidet. Nettløysinga er eit heilheitleg verktøy og ei god byrjing på det som i framtida kan munne ut i ei risikoanalyse for heile Arktis, seier Trine Solevågseide i Kystverket.
Noreg har finansiert arbeidet. DNV GL har vore innleigd som konsulentar.
Nøkkelord
Kontakter
Trine Beate Solevågseide,
prosjektleiar, Kystverket
trine.solevaagseide@kystverket.no
Tlf. 99 60 98 14
Bilder
Lenker
Om Kystverket
Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ein bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Nærings- og fiskeridepartementet.
Følg pressemeldinger fra Kystverket
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kystverket på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kystverket
To viktige avtaler for Kystverkets utbyggingsprosjekter er signert11.4.2024 15:18:42 CEST | Pressemelding
I Kystverkets arbeid med å forbedre farleder og havner langs norskekysten, er nå to sentrale rammeavtaler på plass.
COWI skal bistå Kystverket i byggingen av Stad skipstunnel11.4.2024 13:52:03 CEST | Pressemelding
Etter en anbudsrunde har Kystverket valgt COWI som teknisk rådgiver for byggingen av Stad skipstunnel. – COWI vil være en viktig teknisk samarbeidspartner i arbeidet med å få anskaffet og bygd verdens første skipstunnel, sier prosjektleder Terje Skjeppestad i Kystverket.
Vest Betong blir hovedentreprenør for Innseiling og dypvannskai Mo i Rana19.3.2024 16:18:49 CET | Pressemelding
Nå er avtalen som gjør Vest Betong til hovedentreprenør i samarbeidsprosjektet Innseiling og dypvannskai Mo i Rana signert.
Arrangerer Kyst- og havnekonferansen 2024 i september5.3.2024 16:04:36 CET | Pressemelding
Finn frem kalenderen og sett allerede nå av datoene 18.–19. september. Da er det nemlig, etter et års pause, igjen klart for Kyst- og havnekonferanse i Honningsvåg.
Disse kan få stein fra Stad skipstunnel27.2.2024 17:00:00 CET | Pressemelding
Kystverket og kommunene Stad, Kinn og Vanylven er nå enige om en prioriteringsliste over hvilke næringstiltak som kan motta steinmasser fra Stad skipstunnel. Se lista her!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom