BDO inviterer til bransjeseminar for bygg- og anleggsbransjen i Innlandet

Det er spådd trangere tider for bygg- og anleggsbransjen, Norges største fastlandsnæring. Selv om ordrebøkene er fulle frem til jul, frykter mange for følgene i 2023. Velkommen til seminar i Brumunddal 8. desember!

Innlandet er blant fylkene som er best rustet for nedgangen som er spådd innen BA-bransjen (foto: BDO).

BDO la 25. oktober frem vår årlige analyse av bygg- og anleggsbransjen (BA). I pressemeldingen som fulgte lanseringen ga vi uttrykk for at det kan bli permitteringsboom i tredje kvartal av 2023.

Det er imidlertid regionale forskjeller i datagrunnlaget. Innlandet er blant fylkene i landet med lavest konkursrate og høyest driftsmargin innen BA-bransjen.

I NAVs bedriftsundersøkelse av mai 2022 fremgår det at innen bygg- og anleggsvirksomheter i Innlandet forventet hele 48 prosent en oppgang i sysselsetting, mens ingen ventet nedgang.

8. desember inviterer vi til bransjeseminar på Wood Hotell i Brumunddal. I tillegg til BDOs egne eksperter, har vi fått med oss en rekke sterke innledere:

Bjørn-Erik Orskaug, Sparebank 1 Østlandet
Amund Eggum Wangen, Studio NSW
Anne Marie Laakso, Smedvig Eiendom

Etter lunsj fortsetter vi med et seminar dedikert til Åpenhetsloven

Loven trådte i kraft i sommer, og pålegger din virksomhet å utføre aktsomhetsvurderinger for å avdekke om det er brudd på menneskerettigheter hos underleverandører og/eller forretningsforbindelser. Hele 9.000 virksomheter er omfattet av loven, og enda flere vil bli indirekte berørt.

Vi ser frem til en innsiktsfull dag.

Bygg- og anleggsbransjen er Fastlandsnorges største (foto: BDO).

BDO blant samarbeidspartnerne som bistår i viktig atomopprydningsarbeid20.10.2022 07:00:00 CEST | Pressemelding

Norsk Nukleær Dekommisjonering (NND) har fått i oppdrag av regjeringen å bygge ned Norges historiske atomanlegg. BDO har sammen med blant andre Advansia, og i sterk konkurranse med andre etablerte rådgiverselskap, vunnet rammeavtale for «Administrativ bistand» for å støtte NND med det omfattende arbeidet. Med på laget er også Amesto People & Culture, FRONT Leadership og Leidar.