Barnebok om rever fanger leserne!

Første uken i salg gikk «Ville Poter – Skogen» av Victor Nordahl rett inn på førsteplassen på bestselgerlisten!
Andre bok i «Ville Poter»-serien gikk rett inn på førsteplassen på bestselgerlisten.

– Dette er helt utrolig, og viser hvor etterlengtet denne oppfølgeren har vært for fansen av «Ville poter»-serien, sier redaksjonssjef i Egmont, Tonje Tornes.

«Ville poter» er en barnebokserie som utforsker det underlige vennskapet mellom revene Ty og Lukas. Underlig, fordi Lukas har levd i fangenskap hele sitt liv, mens Ty har levd vilt i de norske skogene. Bok 1 ble nominert til Arks barnebokpris, og er allerede solgt til Danmark.

I andre bok i serien har revene Lukas og Ty rømt fra revefarmen, men livet i det fri byr på helt egne utfordringer. For Lukas - som har levd livet sitt i fangenskap - er kritisk til at rever skal spise andre dyr, han tror han kan svømme, og aner ikke at noen andre dyr vil spise ham.

Tegn det du vil fortelle!
– Det føles så godt å se denne boken ute i bokhyllene nå, sier en lettet serieskaper, Victor Nordahl. Han er født 2.10.1990 i Bærum, har studert tegning ved Bjerkely Folkehøyskole og bor nå i Oslo. Nordahl brukte lang tid på selve ideen til bokserien, og var derfor nervøs for om han ville klare å lage bok 2 på et år, men det lykkes ham med.

– Jeg vil bare oppfordre alle der ute som har en historie dere vil tegne fram. Ikke vent med å starte før du tror den er helt perfekt. Gi deg selv lov til å feile og lære mens du jobber med historien din. Ellers kan det hende du aldri starter, sier Nordahl.

Viktig bok
– Dette er en viktig bokserie om annerledeshet, psykisk sykdom og om å finne ut hvem man er. Alt fortalt fra revers perspektiv, og med humor og kjærlighet. Victor – og hans historie - er en sjelden blomst i norsk tegneserie-flora, og da er det ekstra nydelig å se at barna elsker bøkene hans, sier redaktør Tornes.

Victor forteller at han allerede er i gang med tredje bok i serien, og at han mener det blir 4 bøker totalt. – Eller fem bøker, ler han.

I kveld den 23 mai kan du møte Victor Nordahl i Oslo hos Norli Universitetsgata kl 17.00, for signering og en samtale med redaktøren sin om «Ville poter».

Både barn og voksne kan møte Victor Nordahl under Mini-Pride den 27 juni kl 16.00 på Myntgata 2, der han vil fortelle mer om seg selv og de fine revene sine.

Første bok i «Ville poter»-serien ble nominert til Arks barnebokpris.
Serieskaper Victor Nordahl har lange jobbet med historien om revene i fangenskap og revene ute i det fri, og hva som skjer med dem begge når de møtes og blir kjent.