Bård Enerstad slipper tittelsporet fra debutalbumet

Hør «Hvit måned» her!

Multi-instrumentalisten Bård Enerstad opplevde suksess med garasjerockgruppa Cato Salsa Experience på 2000-tallet som altmuligmann på gitar, perkusjon, tangenter, theremin og vokal. Nå spiller han for første gang inn et soloalbum i en ganske annen musikkstil, og briljerer med vakre melodier innen vise-sjangeren.

Bård Enerstad er vokst opp på Kongsberg og har i voksen alder bosatt seg på Nesodden med familien der han jobber som lærer. De siste årene har det vært mer akustisk musikk på spilleren, som Bert Jansch og Pentangle og utøvere av den skandinaviske visetradisjonen som Lillebjørn Nilsen og Fred Åkerstrøm. Med disse inspirasjonskildene har han laget et knippe utsøkte låter som nå endelig ser dagens lys.

«Hvit måned» handler om overganger i livet der hovedpersonen gleder seg til å se folk og lysere dager etter en hvit måned. Men hvordan går denne overgangen? Mye tyder på at det fort kan bli litt mye av det gode. Resultatet er en fengende sang som drives fram av et nydelig komp av Morten Qvenild på piano, Arild Andersen på kontrabass og Olaf Olsen på slagverk som briljant ledsager Bård sin unike stemme og fortellerevne.

Debutalbumet Hvit Måned slippes 18. september 2020.

På singelen bidrar:
Komponist: Bård Enerstad
Tekst: Håvard Kongsgården

Bård Enerstad – vokal/gitar
Arild Andersen – kontrabass
Morten Qvenild – tangenter
Olaf Olsen – trommer

Foto: Kimm Saatvedt
Singelcover for «Hvit måned»

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.