Bane NOR sin gjennomgang av konsekvensane av Condotte-konkursen er klar
Samferdselsdepartementet blei torsdag 17. januar informert av Bane NOR om at administrasjonen ville tilrå styret i føretaket å stille seg bak ein førespurnad til Jernbanedirektoratet om eitt år lengre utbyggingstid samt ei større auking i styrings- og kostnadsramma.
For å forsikre seg om at Bane NORs styre tok handsaminga av saken på største alvor, fann samferdselsministeren det riktig å ha eit møte med Bane NORs styreleiar måndag 21. januar. I går, onsdag 23. januar, fatta altså styret i Bane NOR vedtak om å sende Jernbanedirektoratet endringsmelding med forslag om å utsette tidspunktet for når ein tek Follobanen i bruk med eit år til desember 2022, og om auka styrings- og kostnadsramme.
- Follobanen er eit svært viktig prosjekt for togpassasjerane på Austlandet. Når banen står ferdig, vert reisetida mellom Oslo S og Ski halvert og det blir betre kapasitet på Østfoldbanen. Det er svært leit for alle dei som gleder seg til ein ny reisekvardag dersom opninga blir utsett med så mykje som eitt år, seier Dale.
Jernbanedirektoratet vil som oppdragsgivar for Bane NOR handsame førespurnaden frå Bane NOR om utsetting og auka kostnads- og styringsrammer i første omgang.
- Eg vil be Jernbanedirektoratet i si handsaming av saken om å forsikre seg om at alle relevante handlingsalternativ for å unngå og minimere negative konsekvensar vert vurdert, både for Follobaneprosjektet isolert og for andre jernbaneprosjekter, samt dei reisande. Når dette er gjort, vert saken lagt fram for Samferdselsdepartementet, seier samferdselsministeren.
Samferdselsdepartementet vil så gjere ei vurdering av mellom anna dei budsjettmessige konsekvensane, og deretter raskast mogleg og på egna måte komme tilbake til Stortinget.
Nøkkelord
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Ny finansieringsordning for Norske tog – resultat av statens tilbud om tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld17.9.2025 15:16:34 CEST | Pressemelding
I pressemelding av 10. september 2025 kunngjorde Samferdselsdepartementet at det samme dag kl. 12.00 fremsatte tilbud om tilbakekjøp av Norske togs eksisterende obligasjonsgjeld. Tilbakekjøpsprosessen er et avsluttende steg i omleggingen av finansieringsmodellen for Norske tog.
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom