Atle Pettersen klar for MGP med "Masterpiece"

Atle Pettersen er klar for siste delfinale i MGP lørdag 28. januar med låten "Masterpiece", en hyllest til datteren.

Pettersen er en allsidig artist og programleder med en lang og innholdsrik karriere bak seg. Ikke bare loser han store deler av Norges befolkning gjennom fredagskvelden i Beat for Beat. Du har sannsynligvis også sett ham i en rekke andre produksjoner som Julemorgen, Sommeråpent, Idrettsgallaen og VG-lista Rådhusplassen.

Han har også gjort flere musikaler og revyer, som blant annet hovedrollen i Singin’ in theRain, Jersey Boys og Beatles.

Atle er også aktuell med egen podkast, En pappa i livet, hvor han med gjester i studio snakker om gleder og utfordringer ved rollen som pappa.

Atle har vært med i flere musikkonkurranser og fikk sitt store gjennombrudd i XFactori 2010. Han har senere vært med i både Stjernekamp i 2013 og The Hit i 2014.

Musikk har alltid vært en stor del av Atles liv, og han både opptrer og produserer musikk for seg selv og andre.

Hans årlige julekonserter har for mange blitt en fast og kjær juletradisjon.

Atle var med i MGP i 2021 med låten "World On Fire", og nå er han klar til å stå på MGP-scenen igjen med "Masterpiece".

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Alessandra til Eurovision 2023!4.2.2023 22:11:54 CET | Pressemelding

Gratulerer til Alessandra Mele som stakk av med seieren i årets Melodi Grand Prix-finale! Alessandra avsluttet med en bemerkelsesverdig seier i kveld, og skal nå representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Liverpool i mai med låten “Queen of Kings”. Den globale TikTok-sensasjonen har hatt en enorm suksess med vinnerlåten "Queen of Kings”, som siden slipp har hatt en eksplosiv vekst og strømmer i skyhøy fart oppover listene. Den har for øyeblikket blitt strømmet over svimlende 6 millioner ganger, som den mest strømmede finalistlåten i hele Europa! Det er takket være TikTok, hvor låten går viralt i både Europa og USA, med over 72 millioner visninger og 6200 videokreasjoner. I dag ligger låten på #5 på Spotifys topplister, som den høyest plasserte MGP-låten i Norge! Som om ikke det var nok tok Alessandra i dag førsteplassen på Spotifys globale viral-liste! Tidligere denne uken inntok låten viral-listen i en rekke internasjonale territorier, deriblant som #2 i Sverige og #

Subwoolfer tar av maskene for første gang4.2.2023 21:23:46 CET | Pressemelding

I dag er Subwoolfer ute med låten ”Worst Kept Secret”, som hadde premiere under kveldens MGP-finale i Trondheim. Etter å ha levd i Eurovision-sirkuset i fjor, føltes det riktig å avsløre identiteten bak maskene der det hele begynte. Gjennom fjoråret har pressen gått langt for å prøve og avsløre identiteten til de gule ulvene. Navn som Tix og Ylvis har vært nevnt, men det er nå bekreftet at det er Ben Adams og Gaute Ormåsen som er bak Subwoolfer-duoen. “It’s been the weirdest year of our lives - and keeping ‘the worst kept secret in Norway’ has been challenging! From Alan Walker to Tix to Ylvis to other randoms, the rumour mill has been a wild ride. But we rode it. One question remains…..who is Dj Astronaut!? See you on the other side for Subwoolfer 2.0!”, sier Ben om det siste året. Subwoolfer er galaksens største band, og består av brødrene Keith og Jim. Duoen har vært aktiv i ca. 4,5 milliarder år, og har vært bosatt på månen det siste århundret. Der har de brukt tiden på å slappe av