Aspelin Ramm har de mest fornøyde leietakerne

Norske utleiere scorer rekordhøyt på kundetilfredshetsundersøkelsen Norsk Leietakerindeks 2021 – og øverst på pallen troner Aspelin Ramm.
En veldig glad og ydmyk gjeng i Aspelin Ramm som vant årets kundeundersøkelse for store og mellomstore utleiere. Foto Finn Ståle Felberg

I en enda tøffere konkurranse enn tidligere har Aspelin Ramm igjen slått sin egen rekord. Eiendomsselskapet har de mest fornøyde leietakerne blant store og mellomstore utleiere i Norge, det viser undersøkelsen Norsk Leietakerindeks 2021. Med 87 punkter leder Aspelin Ramm foran Höegh Eiendom som ligger på en sterk andre plass, fulgt av Mustad Eiendom på tredje plass. Begge scorer 87 punkter, noen få desimaler bak vinneren.

– Dette er tredje året på rad hvor vi er blant topp tre på kundeundersøkelsen, og det er ekstra hyggelig etter halvannet år som har vært krevende både for oss og leietakerne våre. Jeg er så stolt av både kolleger og kunder som alle har stått på og sammen funnet gode løsninger, sier Mona Aarebrot, direktør marked og drift hos Aspelin Ramm.

Aspelin Ramm har jobbet målrettet med sine leietakere gjennom flere år.
– Vi bruker å si at det er våre kunders kunder vi lever av. Alt handler om å kjenne kunden, forstå deres behov og bidra til å gjøre hverdagen mest mulig enkel for kundene slik at de kan konsentrere seg om sin kjernevirksomhet. For å lykkes med dette arbeidet så må vi ha ansatte som evner å skape relasjoner, yter det lille ekstra og er kundeorienterte. Jeg er utrolig glad over å få være del av en slik organisasjon, sier Aarebrot.

Sterke tall i en utfordrende tid
– Det er hele tolv eiendomsporteføljer scorer 86 punkter eller høyere, og ingen selskaper ligger under 75. Norgessnittet har dermed økt med 1,3 punkter og ligger nå på 82. Dette er historisk sterke tall, som later til å være drevet av tre faktorer: Godt informasjonsarbeid gjennom pandemien, konstruktiv håndtering av spørsmål om leie og pris og sterk personlig oppfølging, sier Morten Olaisen, administrerende direktør i NEMEET Research, som hver høst gjennomfører undersøkelsen Norsk Leietakerindeks.

Mona Aarebrot, direktør marked og drift, Aspelin Ramm sammen med Morten Olaisen, CEO NEMEET Research, som står for Norsk leietakerindeks. Foto Finn Ståle Felberg
Morten Olaisen, CEO NEMEET Research, presenterer årets kundeundersøkelse og ser inn i fremtiden. Foto Finn Ståle Felberg