Askøypakken: Ny plan for finansiering skal sikre fylkesvegprosjekt
– Med dette framlegget legg vi opp til at alle prosjekta i Askøypakken kjem på plass. Men framover må dei lokale styresmaktene følgje retningslinjene for bompengefinansierte bypakkar. Dersom kostnadane aukar eller inntektene vert lågare, må dette handterast gjennom porteføljestyring. Då lyt ein kutte i prosjekta. Auka takstar eller forlenga innkrevjingsperiode ut over det som no ligg i forslaget til Stortinget, vil ikkje vere aktuelt, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Askøypakken omfattar 10 prosjekt og tiltak i fylkesvegnettet, i tillegg til ei ramme til kollektivtiltak. Bompengeinnkrevjinga starta opp hausten 2014, og skulle opphavleg halde fram til 2028. Stortinget har tidlegare slutta seg til pakken gjennom handsaming av Prop. 197 S (2012–2013).
Auka kostnader – lågare inntekter
Askøypakken har bidrege til ein vesentleg betre vegstandard, med betre framkome og trafikktryggleik på Askøy. Men fleire av prosjekta har vist seg å vere meir kostnadskrevjande enn det som først vart lagt til grunn. Samtidig har trafikken blitt lågare enn forventa, og med auka elbildel har òg gjennomsnittstaksten blitt redusert. Dette har gitt lågare bompengeinntekter, kjem det fram av forslaget som regjeringa la fram for Stortinget i dag.
For å finansiere alle dei planlagde prosjekta har Askøy kommune og Vestland fylkeskommune gått inn for å revidere finansieringsopplegget med auka bompengebidrag. Dei auka inntektene vil kome gjennom etablering av ein femte bomstasjon så snart som mogleg og utvida innkrevjingstid med fem år frå 2028, slik at innkrevjingsslutt no kjem ved utgangen av 2033.
Retningslinjene for bompengefinansierte bypakker opnar i utgangspunktet ikkje for å revidere finansieringsopplegget for å dekkje inn kostnadsauke og inntektssvikt. Slike pakkar skal styrast innanfor ei fastsett økonomiske ramme, og manglande finansiering må handterast gjennom kutt i prosjekt. Departementet har likevel valt å leggje avgjerande vekt på at det blei fatta lokale vedtak i saka før dei nye retningslinjene kom, og at desse føringane derfor ikkje skal ha tilbakeverkande kraft.
Bakgrunn: Askøypakken – 10 fylkesvegprosjekt
Utbygginga starta opp i 2015.
Fem vegprosjekt er fullførte:
• Fv. 563 Florvåg–Erdal (Fv. 563 Bakarvågen)
• Fv. 5246 Lindhaugen–Slettebrekka
• Fv. 562 Strusshamnkrysset
• Fv. 5254 Skansen (Kleppe)
• Fv. 563 Strømsnes–Hop
To prosjekt er starta opp:
• Fv. 5240 Skiftesvik–Marikoven
• Fv. 562 Lavik–Haugland
Tre prosjekt er ikkje starta opp på grunn av manglande finansiering:
• Fv. 5246 Slettebrekka–Hetlevik
• Fv. 562/5266 Fromeide–Kjerrgarden
• Fv. 5266 Fauskanger sør
Med det reviderte finansieringsopplegget ønskjer lokale styresmakter å fullføre dei fem påbegynte og attståande prosjekta. Det er også sett av ramme til kollektivtiltak på 284 millionar kroner i pakken.
For meir informasjon, sjå: Prop. 101 S – Revidert finansieringsopplegg for Askøypakken i Vestland
Nøkkelord
Bilder
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
Ny milepæl for innkreving av bompenger fra utenlandske kjøretøy2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er viktig for finansieringen av våre veier og for tilliten til hele bompengeordningen at vi får krevd inn bompenger også fra utenlandske kjøretøy. Det har imidlertid vært en utfordring å identifisere kjøretøy fra enkelte europeiske land. Fra 1. august vil regelverket være på plass for å kunne få dette til, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Samferdselsministeren klipte snor for ny E39 mellom Betna og Hestnes25.6.2025 13:42:11 CEST | Pressemelding
Onsdag 25. juni vart parsellen mellom Betna og Hestnes på E39 i Sør-Trøndelag opna av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Regjeringa vil starte arbeidet med riksvei 70 Fale bru25.6.2025 12:05:54 CEST | Pressemelding
Nå starter arbeidet med ny Fale bru på riksvei 70 i Møre og Romsdal. Prosjektet ble trukket fram som aktuelt for oppstart i 2025 i statsbudsjettet for 2025.
Norge får europeisk pris for trafikksikkerhet24.6.2025 15:18:51 CEST | Pressemelding
Den europeiske trafikksikkerhetsprisen for enestående fremgang innenfor veitrafikksikkerhet går i år til Norge. Norge er landet i Europa med færrest drepte i forhold til innbyggertallet, og tildeles prisen for vedvarende engasjement og imponerende resultater i arbeidet med å redde liv i trafikken. Det er den uavhengige europeiske trafikksikkerhetsorganisasjonen European Transport Safety Council (ETSC) som står bak prisen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom