Asker-gutten Fredrik er valgt som regionansvarlig i NITO Studentene

- Vil jobbe for en bedre skolehverdag, sier Fredrik Ruud.

1.-24. april arrangerte NITO Studentene landsmøte. Nytt sentralstyre ble valgt, og Asker-gutten Fredrik er valgt som regionansvarlig i NITO Studentene. Ruud studerer Dataingeniør ved NTNU i Trondheim.

- Jeg skal jobbe for en bedre skolehverdag. Gjennomførelsen av skoleeksamen er utdatert og samarbeidet med næringslivet er minimalt fram til man skal begynne å skrive en master- eller bacheloroppgave. Jeg ønsker å utarbeide NITO sin nye utdannings- og forskningspolitiske plattform, samt hjelpe til med å fremme den, sier han.

- Hvorfor bør man melde seg inn i NITO som student?

- Det er utrolig mange grunner til å melde seg inn i NITO Studentene. For eksempel er forsikringene man får som medlem utrolig gode, ikke minst Tryg legehjelp.

NITO er Norges største organisasjon for ingeniører og teknologer med 97.000 medlemmer. NITO organiserer ingeniører og teknologer med høgskole-/universitetsutdanning eller tilsvarende kompetanse.

Følg pressemeldinger fra NITO - Norges Ingeniør- og Teknologorganisasjon

Siste pressemeldinger fra NITO - Norges Ingeniør- og Teknologorganisasjon