Artister VG-lista 2022 - fra Universal Music

Imorgen braker det løs på Rådhusplassen med årets VG-lista!                                                            Her er en oversikt over Universal artister som opptrer under VG-lista, håper dere gleder dere like mye som oss til å se de på scenen!

TIX returnerer til Rådhusplassen, tre år etter at han med et brak avsluttet VG-lista 2019. Denne gang står han scenen sammen artistkollega El Papi, og de skal fremføre sin nye singelLivet Er Herlig, som for øyeblikket ligger topp 10 den norske hitlisten.

I februar skapte Ramón ny norgesrekord i antall daglige Spotify streams med låten “ok jeg lover” og i mai slo sangen “17.mai” nok en rekord - denne gangen TikTok. Låten slo rekord antall videoer skapt av TikTok-brukere i løpet av ett døgn og rekorden flyttet seg denne gangen også utenfor Norge til Norden. er Ramón klar for VG-lista og Rådhusplassen med låten “ok jeg lover”. Han har også fått med seg svenske Victor Leksell, og sammen gjør det “leilo brennersom slapp forrige uke.

Ballinciaga, trioen med de rosa finlandshettene, har tatt landet med storm. Den maskerte gjengen har siden 2019 bygget seg opp en enorm katalog av russelåter, men har i år dominert hitlistene med låter som “Dans bordet” med David Mokel og “Loud Luxury 2022” med Kevin Lauren. Det er aktører i Norge som kan skryte seg fem låter av totalt ti samtidig den norske Spotify-listen, men det kan denne ustoppelige gjengen!

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, tok i 2017 Norge med storm da han sang "One Night Stand ". Han er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene fredag står han scenen VG-Lista med Halva Priset hvor de sammen fremfører hitten “Den Samme Jævla Sangen”.

Mange kjenner Becky Hill fra Matomas “False Alarm”, men den britiske artisten har oppnådd flere suksesser i løpet av karrieren. Becky var en av 2020s mest strømmede kvinnelige artister i Storbritannia og har over 1,75 milliarder strømminger bare Spotify. I tillegg til samarbeidet med Matoma, har hun jobbet med blant andre Meduza, Tiësto, Jonas Blue og Sigala. fredag kan hun oppleves live VG-Lista hvor hun fremfører låtene “Run” og den femte mest streamede låta av en birtisk kvinnelige artist Spotify, “Remember”.

Den svenske nykommeren Olivia Lobato har tatt Norge med storm med sin singel “Syrener”. Singelen er Gull i Norge og har over 12 millioner streams Spotify, i tillegg til 55 000 videoer TikTok. 18 åringen har allerede nådd høyt singellistene både i Sverige og i Norge, og fredag kommer hun til Rådhusplassen for å framføre sin låtSyrener”.

Stjerneskuddet Victoria Nadine slo gjennom i 2020 med låten “Be Okay”, som gikk raskt til nummer én Spotify. Siden den gang har hun innhøstet millioner av avspillinger og blitt nominert i to kategorier hos P3 Gull, i tillegg til en Spellemann-nominasjon i kategorienÅrets Gjennombrudd”. fredag står hun scenen Rådhuplassen sammen med svenske Omar Rudberg!

Rapkometene Undergrunn sitt nyeste album, UNDERGRUNN, var Norges mest populære i måneden etter at det kom ut. Hit-singelen “Italia” ligger i skrivende stund 3. plass top 50. Albumet ble feiret med en eksplosiv konsert Sentrum Scene, som ble solgt ut under to uker. NRK P3 omtalte gruppen somSuperstjernerog ga konserten terningkast 6. Du ser de scenen under årets VG-lista!

To måneder etter at Subwoolfer tok Europa med storm, tar ulvene nå turen tilbake til jorda for å gi oss et uforglemmelig show på Rådhusplassen. Jim og Keith stakk av med en 10. plass i Eurovision finalen, men reiste fornøyde hjem til månen som åpenbare fan-favoritter. Etter finalen har “Give That Wolf A Banana” klatret opp Topp 10-listene i blant annet Norge, Estland, Finland, Island, Latvia, Litauen, Sverige og Ukraina, og Topp 50 i enda flere land.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig