Artister VG-lista 2022 - fra Universal Music

Imorgen braker det løs på Rådhusplassen med årets VG-lista!                                                            Her er en oversikt over Universal artister som opptrer under VG-lista, håper dere gleder dere like mye som oss til å se de på scenen!

TIX returnerer til Rådhusplassen, tre år etter at han med et brak avsluttet VG-lista 2019. Denne gang står han scenen sammen artistkollega El Papi, og de skal fremføre sin nye singelLivet Er Herlig, som for øyeblikket ligger topp 10 den norske hitlisten.

I februar skapte Ramón ny norgesrekord i antall daglige Spotify streams med låten “ok jeg lover” og i mai slo sangen “17.mai” nok en rekord - denne gangen TikTok. Låten slo rekord antall videoer skapt av TikTok-brukere i løpet av ett døgn og rekorden flyttet seg denne gangen også utenfor Norge til Norden. er Ramón klar for VG-lista og Rådhusplassen med låten “ok jeg lover”. Han har også fått med seg svenske Victor Leksell, og sammen gjør det “leilo brennersom slapp forrige uke.

Ballinciaga, trioen med de rosa finlandshettene, har tatt landet med storm. Den maskerte gjengen har siden 2019 bygget seg opp en enorm katalog av russelåter, men har i år dominert hitlistene med låter som “Dans bordet” med David Mokel og “Loud Luxury 2022” med Kevin Lauren. Det er aktører i Norge som kan skryte seg fem låter av totalt ti samtidig den norske Spotify-listen, men det kan denne ustoppelige gjengen!

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, tok i 2017 Norge med storm da han sang "One Night Stand ". Han er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene fredag står han scenen VG-Lista med Halva Priset hvor de sammen fremfører hitten “Den Samme Jævla Sangen”.

Mange kjenner Becky Hill fra Matomas “False Alarm”, men den britiske artisten har oppnådd flere suksesser i løpet av karrieren. Becky var en av 2020s mest strømmede kvinnelige artister i Storbritannia og har over 1,75 milliarder strømminger bare Spotify. I tillegg til samarbeidet med Matoma, har hun jobbet med blant andre Meduza, Tiësto, Jonas Blue og Sigala. fredag kan hun oppleves live VG-Lista hvor hun fremfører låtene “Run” og den femte mest streamede låta av en birtisk kvinnelige artist Spotify, “Remember”.

Den svenske nykommeren Olivia Lobato har tatt Norge med storm med sin singel “Syrener”. Singelen er Gull i Norge og har over 12 millioner streams Spotify, i tillegg til 55 000 videoer TikTok. 18 åringen har allerede nådd høyt singellistene både i Sverige og i Norge, og fredag kommer hun til Rådhusplassen for å framføre sin låtSyrener”.

Stjerneskuddet Victoria Nadine slo gjennom i 2020 med låten “Be Okay”, som gikk raskt til nummer én Spotify. Siden den gang har hun innhøstet millioner av avspillinger og blitt nominert i to kategorier hos P3 Gull, i tillegg til en Spellemann-nominasjon i kategorienÅrets Gjennombrudd”. fredag står hun scenen Rådhuplassen sammen med svenske Omar Rudberg!

Rapkometene Undergrunn sitt nyeste album, UNDERGRUNN, var Norges mest populære i måneden etter at det kom ut. Hit-singelen “Italia” ligger i skrivende stund 3. plass top 50. Albumet ble feiret med en eksplosiv konsert Sentrum Scene, som ble solgt ut under to uker. NRK P3 omtalte gruppen somSuperstjernerog ga konserten terningkast 6. Du ser de scenen under årets VG-lista!

To måneder etter at Subwoolfer tok Europa med storm, tar ulvene nå turen tilbake til jorda for å gi oss et uforglemmelig show på Rådhusplassen. Jim og Keith stakk av med en 10. plass i Eurovision finalen, men reiste fornøyde hjem til månen som åpenbare fan-favoritter. Etter finalen har “Give That Wolf A Banana” klatret opp Topp 10-listene i blant annet Norge, Estland, Finland, Island, Latvia, Litauen, Sverige og Ukraina, og Topp 50 i enda flere land.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin