Årets MGP-deltakere er klare: Alessandra – Queen of Kings

Årets MGP-deltakere er annonsert, og blant artistene som er klare for første delfinale er Alessandra med låten “Queen of Kings”. 20 år gamle Alessandra er en norsk-italiensk artist og låtskriver, som har tilbrakt mesteparten av livet i Italia. Da hun ønsket å komme nærmere sin norske familie og videreutvikle interessen for musikk, bestemte hun seg for å flytte til Norge etter å ha fullført videregående for to år siden.

Hør låten HER.

Fra hun var veldig liten begynte hun å synge, danse og lage mat sammen med sin mor til lyden av Frank Sinatra. Allerede som 6-åring deltok hun i sin første sangkonkurranse og vant med ABBA-klassikeren «Dancing Queen». Det viste seg at Alessandra elsket å stå på scenen - det eneste stedet hun kunne være seg selv. Sannsynligheten for at du selv har sett Alessandra opptre er stor. Hun deltok nemlig i The Voice i 2022, hvor hun fikk mye skryt for sin unike stemmeprakt. Hun bor nå i Lillehammer og studerer på musikkskolen LIMPI.

Nå er Alessandra klar for å innta den norske storscenen med det sterke MGP-bidraget «Queen of Kings». Låten handler om å tørre å være seg selv, og det å komme sterkere ut av vanskelige perioder i livet.

“Hvem som helst kan være Queen of Kings”, sier Alessandra. “Queen of Kings er noen som tror på seg selv, og ikke bryr seg om andres meninger. Personen har gått gjennom mye, men har til slutt klart å komme seg seirende ut av det med ny lærdom”.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo