Årets kjøpmenn i Reitan Convenience Norge
Mads- Birger Olaussen fra Bodø, Erik Klippenberg fra Stavanger og Heidi Johnsen fra Lyngdal er kåret til årets kjøpmann i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven og YX 7-Eleven.

Endelig kunne kjøpmenn, eiere, leverandører og ansatte møtes igjen på det årlige Riksmøtet. Her ble årets kjøpmenn kåret og feiret til stor jubel fra kolleger.
AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge, hyller årets vinnere.
- Vi er utrolig stolte av Mads-Birger, Erik og Heidi som driver butikker i verdensklasse. Hver dag møter de kundene våre med et stort smil og de er fantastiske ambassadører for Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven og ikke minst hele Reitan Convenience, sier Carnemark.
Det som kjennetegner årets kjøpmenn er at de er dyktige ledere, de ser muligheter og tar stadig butikkene sine et steg videre.
- Kåringen av årets kjøpmann er en prestisjefylt pris som henger høyt. Å vinne den betyr at man er best i Norge til å drive butikk og at de leverer kundemøter i verdensklasse, sier hun og legger til:
- Vi er ett lag og det er stort for alle når vi har kåringer som dette. Det er alltid jevnt mellom finalistene, for vi har jo faktisk Norges beste kjøpmenn.
Årets kjøpmann YX 7-Eleven: Heidi Johnsen, Lyngdal
Juryens begrunnelse:
Årets kjøpmann er en positiv energibunt med en imponerende vilje til å alltid ville bli bedre. Kjøpmannen utfordrer gjerne og kommer med forslag, slik at stasjonen og kjeden alltid skal levere på sitt beste.
Kjøpmannen er en dyktig leder med omsorg for teamet sitt, bidrar mye for kjeden, og er en god kulturbygger som gjerne deler av sin kompetanse til nye og gamle kollegaer.
Kjøpmannen ser alltid etter nye salgsmuligheter, tør og prøve, og sprenger salgsgrenser ingen trodde var mulig. Stasjonen har med sin salgsvekst vokst ut av infrastrukturen både i butikken og på drivstoff.
Årets kjøpmann 7-Eleven: Erik Klippenberg, Stavanger
Juryens begrunnelse:
Årets kjøpmann i 7-Eleven er et forbilde for mange kjøpmenn i alle våre kjeder. Kjøpmannen leter alltid etter muligheter til å bruke konseptet for å skape gode kundeopplevelser, og skaper nye suksesshistorier gang på gang. Kjøpmannen går i front når både kjeden og butikken skal utvikle seg, og er en strålende ambassadør for merkevaren.
Kjøpmannen er en god leder som får med seg teamet sitt. Årets kjøpmannutvikler utrolig gode og engasjerte ansatte.
Fra kjøpmannen gikk på Talentprogrammet for 12 år siden har han hatt som mål om å utvikle seg og butikken hvert år. Og det har han klart, med høyere omsetning, flere kunder og en sterk posisjon i vårt system.
Årets kjøpmann Narvesen: Mads- Birger Olaussen, Bodø.
Juryens begrunnelse:
Årets kjøpmann i Narvesen har i en årrekke jobbet hardt og målrettet for å skape gode resultater. Med stort fokus har Kjøpmannen klart å utvikle kategoriene mat og drikke til å bli butikkens viktigste inntektskilder. Enhver ny salgsmulighet omfavnes umiddelbart og gang på gang settes nye salgsrekorder i butikken. Kjøpmannen er opptatt av at andre skal lykkes og deler sin kompetanse og beste praksis med hele kjeden. Kjøpmannen utfordrer og er positivt krevende, han gir ærlige og usminkede tilbakemeldinger - alltid med et ønske om at vi sammen skal bli bedre.
Kundene setter stor pris på Kjøpmannen og hans dyktige selgere, det er alltid latter og god stemning i denne butikken. Han har stor omsorg for andre mennesker og vi vet at mange tar turen innom butikken bare for å slå av en prat. Han har vært en fantastisk ambassadør for merkevaren vår igjennom 12 år.
Kontakter
Gina Elisabeth RudsrudKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 95701965gina.elisabeth.rudsrud@reitanconvenience.noBilder




Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt er vi over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience vant internasjonal pris for sin satsning på verdens mest bærekraftige kiosk3.6.2022 09:03:43 CEST | Pressemelding
Berlin, 02.06.2022: Reitan Convenience Sverige mottok «NACS European Convenience Retail Sustainability Award”, for sin modige og innovative satsning på PBX – fremtidens kiosk. Juryens begrunnelse er at PBX setter standarden for hva bærekraftig convenience kan være i et globalt perspektiv.
Pressefrihetens dag: Dette er Norges mest populære magasiner hos Narvesen3.5.2022 07:17:28 CEST | Pressemelding
I forbindelse med Verdens pressefrihetsdag 3. mai publiserer Reitan Convenience Norway en oversikt over Narvesens mest populære magasiner hittil i 2022. Se og Hør er Norges mest kjøpte magasin, mens Svensk Damtidning, Femina og The Economist er de mest populære utenlandske tidskiftene.
Ny leder i Reitan Convenience Norway16.2.2022 15:25:07 CET | Pressemelding
AnnaMaria Carnemark (41) tar over lederrollen i Reitan Convenience Norway. Hun kommer fra stillingen som innkjøps- og markedsdirektør i Reitan Convenience Sweden.
REITAN CONVENIENCE NORWAY satser på bærekraftig kylling11.8.2021 12:30:00 CEST | Pressemelding
Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine tilslutter seg European Chicken Commitment (ECC). Det betyr at kyllingene skal vokse saktere, og få mer plass til å vokse.
Topplederbytte i REITAN CONVENIENCE7.5.2021 13:00:00 CEST | Pressemelding
1. juni 2021 gir Johannes Sangnes, REITAN CONVENIENCE sin CEO gjennom mange år, stafettpinnen videre til Mariette Kristenson. Kristenson kommer fra stillingen som CEO i REITAN CONVENIENCE i Sverige, og har lang erfaring fra REITAN- systemet i både Norge og Sverige, samt som styremedlem i flere nordiske selskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom