Arbeidsulykke ved Moelven Limtre

En medarbeider er sendt til sykehus etter en arbeidsulykke ved Moelven Limtre. Ulykken skjedde under heising av limtrebjelker i 11-tiden mandag.

- Dette er veldig trist, og vi tenker nå på vår medarbeider som ble skadet. Vi kan ikke si noe om tilstanden til vår medarbeider, utover at vedkommende er sendt til sykehus, sier Rune Abrahamsen, administrerende direktør ved Moelven Limtre.

Ulykken skjedde under heising av limtrebjelker i prosjekthallen til Moelven Limtre i Moelv.

- Vi snakker nå med alle som var tilstede, og tar vare på disse så godt som mulig. En slik ulykke er naturligvis en dramatisk hendelse, sier Abrahamsen.

Moelven Limtre samarbeider med politi og Arbeidstilsynet, og Moelven-konsernet kommer til å granske ulykken for å finne ut hva som har skjedd.

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og tjenester til byggebransjen. Konsernet omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder, og har ca. 3200 medarbeidere som hver dag jobber for å gi folk gode rom. Moelvens 33 produksjonsselskaper er fordelt på 41 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.