Åpner for nye bestillinger på Kia e-Niro.

Kia e-Niro ble lansert høsten 2018, det var stor interesse og mange reserverte bilen. De siste på reservasjonslisten får nå tilbud om å skrive kontrakt, og listen stenges. Fra i dag åpnes det for at nye kunder kan bestille e-Niro hos forhandler.

«Etter forholdsvis dårlig tilgang på e-Niro i 2019 er det gledelig at vi nå kan levere ut biler i høyere takt», sier Irene Solstad, Direktør for Kia i Bertel O. Steen. «Forhandlerne har frem til nå signert kontrakter med de på reservasjonslisten. Fra i dag, 24. juni, åpner vi opp for nye kunder som ønsker å kjøpe e-Niro. Ved bestilling nå regner vi med å kunne levere bil i løpet av 3 - 4 måneder».

Lang rekkevidde
Kia e-Niro er en moderne crossover med alt av utstyr og god plass, og fungerer fint som familiebil. Bagasjerommet er på 451 liter, og med baksetene lagt ned øker det til 1405 liter.

e-Niro er blant bilene med lengst rekkevidde på markedet. Nylig gikk den 524,5 kilometer i NAFs store elbiltest, langt over oppgitt WLTP-rekkevidde på 455 kilometer.

Høyt utstyrsnivå
Kia e-Niro kan leveres i 2 ulike utstyrsnivå, og tilgjengelig utstyr er blant annet LED nær- og fjernlys, adaptiv cruise control, elektrisk fører- og passasjersete, Kia UVO app, 10.25" multimedieskjerm, takrails - godkjent taklast på 100 kg., JBL lydsystem med 8 høyttalere inkludert senterhøyttaler og sub woofer + ekstern forsterker, Tom Tom Live funksjoner

Kia e-Niro har alt av moderne sikkerhetsutstyr, blant annet automatisk nødbremsesystem m/ fotgjengergjenkjenning.

11 elbiler innen 2025
Kia Motors lanserte tidligere i år sin «Plan S», en strategi for elektrifisering og mobilitetstjenester, tilkobling og autonomi. Innen 2025 vil Kia lansere 11 elbiler globalt i ulike segmenter som personbiler, SUVer og flerbruksbiler.

Første bil ut bygget på en ny og dedikert elbilplattform lanseres neste år; en crossover med rekkevidde på over 500 kilometer, og hurtiglading som gjøres unna på 20 min.

Kia var tidlig ute med alternative drivlinjer og elbiler, noe som har lagt grunnlaget for den videre strategien på lang sikt. Innen 2026 er Kias salgsmål 500.000 elbiler globalt, og 20% av salget i Europa skal være elbiler.