Åpner for bestilling av Volkswagen ID.3 1ST

Den 17. juni 2020 markerer starten på en ny milepæl i Volkswagens historie i Norge. Da deler vi prisene på ID.3 1st og en digital løsning åpnes opp for de første forhåndsbestillerne. Prisene for de godt utstyrte lanseringsmodellene starter fra 351.900,- (inkludert frakt og levering i Oslo).
ID.3 markerer en ny milepæl i Volkswagens historie, etter Bobla og Golf

- Dagen i dag er en merkedag for alle gamle og nye Volkswagen-entusiaster, og vi gleder oss til endelig å kunne dele prisene på ID.3 1st og åpne for bestilling for de første som har forhåndsbestilt ID.3 1st, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

ID.3 1st – lanseringsmodell i begrenset antall

Den første utgaven av ID.3 har det større batteriet med 58 kWh. En elektromotor på bakakselen står for fremdriften. Denne yter 150 kW (204 hk), og leverer et maksimalt dreiemoment på 310 Newtonmeter. Dermed akselererer ID.3 på 3,4 sekunder til 60 km/h uten girskift – kjøreglede er standardutstyr.

- Lanseringsmodellen ID.3 1st produseres i et begrenset antall på totalt 37.000 eksemplarer, og vi har vært offensive og sikret mye biler til norske kunder, sier Ulf Tore Hekneby. Det er fortsatt mulig å sikre seg en ID.3 1st i løsningen vår, tilføyer Hekneby.

- Vi er stolte og ydmyke for at så mange har forhåndsbestilt ID.3 1st. For å takke for tilliten til forhåndsbestillerne, våre mest interesserte og engasjerte kunder, tilbyr vi disse det aller beste tilbudet. Lanseringstilbudet varer frem til 16. juli og vi kan love at det blir ikke bedre enn dette, sier Ulf Tore Hekneby.

Priser og utstyrsnivå

De tre utstyrsnivåene av lanseringsmodellen ID.3 er svært godt utstyrte modeller.

Modell                Pris inklusive levering:

ID.3 1ST                    351.900

ID.3 1ST Plus       404.000

ID.3 1ST Max       452.200

Alle priser er inkludert frakt og levering i Oslo.

Volkswagen ID.3 1st er en velutstyrt lanseringsmodell med det viktigste utstyret for norske forhold. Her får kundene lang rekkevidde til en attraktiv pris.

18 ” lettmetallfelger

Full-LED frontlykter

Standardseter

Parkeringssensorer foran og bak

Kjøreassistentpakke

2 USB type C uttak

Ambientebelysning

Midtkonsoll

Keyless Start

Navigasjonssystem

Delt baksete 60/40

Volkswagen ID.3 1st PLUS

Den komplette utstyrspakken som bygger på den velutstyrte lanseringsmodellen med tilleggsutstyr som LED Matrix lys, ryggekamera og designseter.

19 ” lettmetallfelger

Dynamiske LED Matrix frontlykter

Designseter

Ryggekamera skjult i logo

Kjøreassistentpakke

4 USB type C uttak

Premium ambientebelysning

Midtkonsoll med belysning

Keyless Access & Start

Navigasjonssystem

Midtarmlene bak med skiluke

Volkswagen ID.3 1st MAX

Max er toppmodellen som har alt tilgjengelig utstyr som leveres på ID.3 med bl.a. Head-Up Display, panoramaglasstak og komfortseter med elektrisk justering og massasje.

20 ” lettmetallfelger

Dynamiske LED Matrix frontlykter

Komfortseter

Ryggekamera skjult i logo

Utvidet kjøreassistentpakke

4 USB type C uttak

Premium ambientebelysning

Midtkonsoll med belysning

Keyless Access & Start

Navigasjonssystem med ekstra høyttalere

Midtarmlene bak med skiluke

Panoramaglasstak

Head-Up Display

Lyddempende frontrute

Variabelt bagasjeromsgulv

Bestillingsprosessen

Forhåndsbestillerne inviteres inn i en digital løsning puljevis etter kønummeret fra forhåndsbestillingen. Løsningen tar kundene gjennom bestillingsprosessen steg for steg, med mulighet for å velge tilbehør, vinterdekk, service- og vedlikeholdspakker, samt finansieringstilbud.

Etter at bestillingen er godkjent i løsningen, kontaktes kunden av sin valgte forhandler for å kontraktsfeste kjøpet hos forhandler.

1st Mover Club

De som står på reservasjonslisten for ID.3 har nå to valg. Det første alternativet er å få sin ID.3 1st utlevert fra september, sammen med et medlemskap i den eksklusive «ID.3 1st Mover Club». Dette gir flere kundefordeler – og en programvareoppdatering av to digitale funksjoner i starten av 2021. Til lanseringen i september vil følgende funksjoner ha begrenset funksjonalitet ved tidlig levering:

• AppConnect (gjelder alle utstyrsversjoner) vil ikke være tilgjengelig ved leveringstidspunkt, men bilens telefonsystem via Bluetooth vil fungere som normalt.
  • AR Head-up display (gjelder kun ID.3 1ST Max) vil ha begrenset AR-funksjonalitet ved leveringstidspunkt. Funksjoner som viser hastighet, adaptiv cruise-control, førerassistentsystemer, trafikkskiltgjenkjenning og navigasjon er tilgjengelig.

Funksjonene nevnt over vil være fullt tilgjengelig etter en kostnadsfri oppgradering hos forhandler i første kvartal 2021.

Som medlem i «1st Mover Club» vil kundene i tillegg til tidlig levering av sin ID.3 1st få kostnadsfri service- og vedlikeholdsavtale for 3 år/ 45.000 km, med en kundefordel på kr. 9652. Dette er den mest innholdsrike service- og vedlikeholdsavtalepakken som tilbys til ID.3 1st.

Avtalen dekker serviceprogrammet til Volkswagen, samt bytte av filtere, skift av bremsevæske og slitedelsreparasjoner innenfor normal bruk. Erstatningsbil er inkludert når bilen er på service, samt bytte av vindusviskere.

Tilbudet «1st Mover Club»: gjelder kun i fire uker, frem til 16. juli.For kundene som velger å ikke bli med i 1st Mover Club, vil levering skje fra slutten av fjerde kvartal 2020. ID.3 1st vil da bli levert med AppConnect og full AR-funksjonalitet.

De første kundebilene sendes fra fabrikken i Tyskland fra september. De første kundeleveringene starter i Norge fra månedsskiftet september-oktober 2020.

Lanseringstilbud

De første kundene som får muligheten til å bestille en ID.3 1st, tilbys komplette vinterhjul med 18" Loen aluminiumsfelg helt kostnadsfritt, med en kundeverdi på kr. 17.950. Dersom kundene ønsker å oppgradere til en av lanseringspakkene betaler de kun for oppgraderingen til den pakken de velger.

Kundene tilbys også finansieringsrente på 1,99% i samarbeid med Volkswagen Møller Bilfinans.

Milliardinvestering i elektrisk mobilitet

I sin elektriske offensiv planlegger Volkswagen å kunne tilby elbiler i alle vesentlige bilsegmenter innen 2022. Volkswagen tar sikte på å bli verdensledende på elektrisk mobilitet i de kommende årene, og investerer derfor 33 milliarder euro innen 2024 i hele konsernet. 11 milliarder euro investeres i Volkswagen alene. I 2025 regner Volkswagen med å produsere 1,5 millioner elektriske biler.

ID.3 Volkswagen.no: https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html

Bestilling: https://butikk.vw.no/elbil/bygg-ny-bil/id-3/login

Forhåndsbestilling: https://butikk.vw.no/reserve/idNeo

ID.3 markerer en ny milepæl i Volkswagens historie, etter Bobla og Golf
ID.3 1ST
Detalj fra ID.3 1ST
Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør, Harald A. Møller AS

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for tiende året på rad i 2019. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.