PBL (Private Barnehagers Landsforbund)

Anne Lindboe går av som PBL-direktør

Anne Lindboe slutter i jobben som administrerende direktør i PBL (Private Barnehagers Landsforbund). – Det har vært en stor ære å få jobbe for alle de flotte og viktige medlemsbarnehagene i PBL. Men nå er tiden kommet for å gå videre og søke nye utfordringer, sier Lindboe.

Anne Lindboe går av som administrerende direktør i PBL (Private Barnehagers Landsforbund).

Hun orienterte selv de ansatte i PBL på et digitalt allmøte mandag 3. januar.

– Det har ikke vært en enkel avgjørelse å ta, men jeg er nå kommet til at tiden er riktig for meg til å gå videre og har derfor valgt å si opp stillingen som administrerende direktør i PBL. Det er ikke med lett hjerte jeg forlater en så flott og viktig organisasjon, og jeg er heldig som har fått være med å drive denne organisasjonen videre i disse årene, sier den avtroppende direktøren.

Anne Lindboe har ledet PBL i tre og et halvt år, siden august 2018. Da kom hun fra rollen som barneombud.

– Det har vært en stor ære å få jobbe for medlemsbarnehagene i PBL, og det har vært utrolig spennende å bli kjent med så mange forskjellige eiere og ansatte i ulike private barnehager. De gjør en utrolig viktig jobb – spesielt for barna, men også for familiene og samfunnet. Det fortjener de stor anerkjennelse for, sier Lindboe.

Hun har sin siste arbeidsdag i PBL 3. januar. Fra samme dag har styret i PBL konstituert Jørn-Tommy Schjelderup som administrerende direktør i PBL. Schjelderup har jobbet i PBL siden 2001 og kommer fra stillingen som viseadministrerende direktør.

Også PBLs styreleder Eirik Husby deltok på møtet for de ansatte mandag. Han ga den avtroppende direktøren ros for jobben hun har gjort for PBL og medlemsbarnehagene.

– Anne har virkelig satt spor etter seg i PBL. Sammen med resten av administrasjonen har hun utrettet store og viktige ting for medlemsbarnehagene. Hun har ledet PBL gjennom en god og nødvendig utvikling, satt i gang viktige prosjekter og sikret viktige politiske gjennomslag for medlemsbarnehagene våre. På vegne av styret vil jeg takke Anne for den store og viktige jobben hun har gjort for PBL og medlemmene, sier Husby.

Anne Lindboe, administrerende direktør i PBL
Telefon: 465 01 940 eller e-post: anne.lindboe@pbl.no

Bilder

Om PBL (Private Barnehagers Landsforbund)

PBL (Private Barnehagers Landsforbund)
Prinsens gate 91
8003 Bodø

75553700https://www.pbl.no/

PBL (Private Barnehagers Landsforbund) er en landsomfattende interesse- og arbeidsgiverorganisasjon for private barnehager.

Følg pressemeldinger fra PBL (Private Barnehagers Landsforbund)

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra PBL (Private Barnehagers Landsforbund) på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PBL (Private Barnehagers Landsforbund)