Andrea Lindgaard fra Trøndelag blir ny regionansvarlig i NITO Studentene

- Jeg vil gjerne takke for tilliten for at jeg ble valgt som regionansvarlig på landsmøtet. Jeg ønsker å yte mitt beste i min nye rolle, og ser frem til å ta fatt på nye og spennende oppgaver, sier Andrea Lindgaard.

Fra venstre: Paul Knutson (regionansvarlig), Silje Skyttern (organisatorisk nestleder), Ole Marius Svendsen (leder), William Bertin Skoglund (politisk nestleder), Andrea Lindgaard (regionansvarlig) og Aleksander Henriksen (regionansvarlig).

Helgen 25.-28. april var delegater fra NITO Studentenes lokallag samlet til landsmøte, der blant annet nye styremedlemmer ble valgt.

Det nye sentralstyret består av: Ole Marius Svendsen (leder), Silje Skyttern (organisatorisk nestleder), William Bertin Skoglund (politisk nestleder), Rebecca Marum (regionansvarlig), Paul Knutson (regionansvarlig), Andrea Lindgaard (regionansvarlig), Aleksander Henriksen (regionansvarlig), Line Therese Hauglum (regionansvarlig)

Det nye sentralstyret trer inn i rollene fra 1. juli.

Landsmøtet er NITO Studentene øverste politiske organ. På landsmøtet behandles politiske programmer, budsjett/regnskap, politiske uttalelser, samt valg av sentralstyre og andre sentrale verv. Møtet består av delegater valgt på lokallagenes årsmøter, sentralstyret og valgkomité.

Moms digitale medier: - Regjeringen burde hatt en helhetlig løsning nå3.7.2019 18:26:40 CESTPressemelding

- Regjeringen ser i denne omgang ikke ut til å gjennomføre sitt forslag om momsfritak på digitale medier som Stortinget har bedt om. Vi ser at regjeringen forsøker å lage et regelverk som skal tilpasses den digitale utviklingen, men vi skjønner ikke hvorfor det ikke gjennomføres fullt ut slik at også den digitale dybdepressen som publiserer hver dag kommer med, sier Trond Markussen, styreleder i Teknisk Ukeblad (TU) og president i NITO.